Такав кружни ток са семафором од лета већ постоји на Новом Београду.

"Први талас незадовољства и привикавања на нови режим саобраћаја је прошао, а данас тај кружни ток код Ушћа функционише сасвим квалитетно. Чак и уз семафоре раније је полиција додатно регулисала саобраћај према Бранковом мосту. Сада је ситуација боља. Међутим, овај кружни ток не треба посматрати као изоловано решење - он је део ширег саобраћајног система" - казао је он.

Која су правила за вожњу у кружном току са семафорима

Београдске улице све су оптерећеније, а градске власти настоје да пронађу решења за бољу регулацију саобраћаја. Једна од кључних промена је постављање семафора унутар кружног тока на Аутокоманди, што би требало да побољша проточност и повећа безбедност возача.

"За возаче је систем једноставан - у кружном току прате семафорску сигнализацију. Наша снимања показују да су најоптерећенији правци они из Булевара ослобођења ка центру и од центра. Када прилазите кружном току из Булевара ослобођења ка кружном току, са леве стране једне и друге ће се налазити семафори који ће онемогућити кретање возила онда када се вама даје зелено светло. Значи стали сте на семафор, на црвено. Иде жуто, па зелено. На зелено безбрижно прелазите, јер је сав саобраћај који би вам дошао иначе у кружном току са леве стране заустављен. То осигурава већу сигурност и смањује ризик од конфликта у саобраћају" - казао је Бојан Бован.

 

Он је појаснио да ће за улаз у кружни ток из улица Табановачке, Милутина Ивковића и Војводе Степе, режим функционисати слично као код кружног тока код Бранковог моста.

"Возачи који улазе из ових праваца возиће уз поштовање жутог трепћућег светла, уз додатну пажњу на друга возила. С обзиром на то да Аутокоманда није довољно велики кружни ток да би сви правци имали исти режим регулације, одређене разлике постоје, али нису збуњујуће. Могуће је да ће се сличан модел применити и на Славији, с обзиром на њену већу површину и сложеност саобраћаја, али о томе ћемо говорити у наредним фазама када реконструкција дође на ред", појаснио је он у емисији Уранак на К1 телевизији.

Други семафор на Аутокоманди биће постављен за регулацију саобраћаја у оба правца из Булевара ослобођења, чиме ће се додатно унапредити проточност и безбедност, додао је.

Семафори преузимају улогу полиције

Семафори унутар кружног тока на Аутокоманди преузеће улогу регулације саобраћаја коју је до сада обављала полиција.

"Присуство полиције у кружном току је значило јер су они регулисали прилазак возила, заустављали их када је потребно и омогућавали пролаз другим аутомобилима. Сада ће ту функцију преузети семафори, чиме ће се увести више реда и смањити хаос који настаје када полиције нема. Контролом приступа кружном току обезбедићемо бољу проточност и правилнију расподелу саобраћајних токова. Наш циљ је да возачима уштедимо што више времена и омогућимо им ефикаснији пролазак кроз ову саобраћајну тачку. Такође, у цео сигнални план укључен је и трамвај, који пролази кроз средину кружног тока, што додатно утиче на организацију саобраћаја", рекао је Бован.

Планира се кружни ток и у Улици Владимира Поповића

Бован је најавио да се ускоро планира изградња новог кружног тока у Улици Владимира Поповића, док је у Улици Зорана Ђинђића већ изграђен један већи кружни ток.

"Када се те саобраћајнице повежу, возачи који долазе из Земуна преко кружног тока код Бранковог моста моћи ће да наставе ка кружном току у Улици Владимира Поповића, а потом, након изградње Новог савског моста, да бирају опцију укључивања у градски саобраћај", објашњава.

Савски мост имаће 4 саобраћајне и 2 трамвајске траке

"Не треба заборавити да ће Нови савски мост имати четири саобраћајне траке и две трамвајске, што ће потпуно променити досадашње стање и омогућити неупоредиво бољи проток саобраћаја у односу на стари мост. Од кружног тока у Улици Владимира Поповића, возачи ће даље моћи да се укључе на кружни ток у Улици Зорана Ђинђића, а затим да бирају између Газеле и Моста на Ади. Ово ће значајно повећати могућности и комфор возача, омогућавајући им да ефикасније прелазе с једног дела града на други," рекао је.

Кружни токови у центру града

Бован је додао да су току припреме за постављање кружног тока на Тргу Николе Пашића, чиме ће се побољшати организација саобраћаја на том потезу.

"Тренутно, укрштање возила на правцу од Булевара ка Игумановој палати није оптимално, а нови кружни ток омогућиће безбедније и правилније одвијање саобраћаја. Са десне стране, према тунелу, проширујемо аутобуску нишу и саобраћајницу, али ћемо и даље задржати три траке. Возила која долазе из тунела улазиће директно у кружни ток, док смо истовремено регулисали саобраћај у Улици Драгослава Јовановића и приступ гаражи, чиме се елиминишу гужве које су раније биле присутне", додаје.

Тунел код Економског факултета

"Први радови на тунелу код Економског факултета почињу крајем фебруара, а у наредних годину дана фокус ће бити на измештању инсталација. Сматрам да је ово револуционаран пројекат, јер ће, када буде завршен, омогућити да се са Новог Београда, преко Новог савског моста, кроз тунел стигне до Улице 29. новембра за свега пет минута. Изградња ће трајати најмање две године. Након што се заврши измештање инсталација, започеће рад машине 'кртица', а циљ нам је да тунел буде потпуно готов до 2027. године", навео је Бован.

(Блиц)

БОНУС ВИДЕО