У финалу "Евровизије 2025" нажалост није било представника Србије Стефана Здравковића, алијас Принц од Врања, и његове "Миле", који у другом полуфиналу није успео да се пласира у завршницу.
Међутим, у синоћњем финалу "Евровизије 2025", Србија је на неки начин ипак имала представника, и то, испоставило се на крају - победника
Представник Аустрије Џеј Џеј (JJ) је у узбудљивој завршници победио на 69. "Песми Евровизије", а његову песму је радила Српкиња. Девојка по имену Теодора Шпирић познатија као Теја написала је "Wasted Love" (потписана је и за музику и за текст), уз Јоханеса Тарнера и Томаса Пича, како гласи право име шампиона Џеј Џеја.
Фото: Профимедиа
Теја је, осим што је учествовала у писању, отпевала и пратеће вокале, додатно обележивши овај пројекат својим гласом и музичком сензибилношћу.
Прочитајте још
Фото: Профимедиа
Теодора већ има искуства са великом евровизијском бином – заједно са Саленом (Селина-Марија Едбауер) представљала је Аустрију 2023. године са песмом "Who The Hell Is Edgar?", која је завршила на 15. месту у великом финалу.
Ко је Теодора Шпирић?
Теодора Шпирић рођена је 12. априла 2000. године у Бечу, у српској породици. Део детињства провела је у Кладову, одакле вуче своје корене, али се са породицом вратила у Беч, где је наставила школовање и музичко усавршавање.
Као своје највеће музичке узоре истиче Ејми Вајнхаус и Адел, чији се утицај осети у њеном изразу и стилу. Теодора је већ дуго присутна на музичкој сцени, а љубитељи Евровизије је памте и под имено Теа Дива и по песми "Judgement Day", са којом је 2019. конкурисала за аустријски избор. Иако тада није одабрана за представника, песму је касније превела на српски (уз помоћ родитеља) и послала на Беовизију под називом Судњи дан, где се пласирала у финале и заузела 10. место.
Песма "Who The Hell Is Edgar?" којом је 2023. представљала Аустрију као део дуета са Саленом, имала је необичан и духовит концепт – Едгар Алан По, амерички писац и пионир хорора, у песми "опседа" певачицу и пише стихове уместо ње.
Иза духовитог приступа крила се снажна сатира на рачун музичке индустрије – песма критикује мизерну зараду текстописаца по једном стримовању, као и родну дискриминацију жена у музичком бизнису. Управо та храброст и креативност донели су Теодори велику пажњу медија и публике широм Европе.