Иако доста присутно на Западу, бахаћење и хваљење луксузним животним стилом не пролази баш најбоље у Кини, где су инфлуенсери са великим бројем пратилаца морали да се суоче са реакцијом највишег државног врха.
Да се различити инфлуенсери, влогери и блогери на друштвеним мрежама хвале и размећу богатством и луксузом – и није нека новост. А будући да неки имају и милионске бројеве пратилаца, од свега тога су успели да направе озбиљан бизнис.
Хваљење богатством и луксузом, скупим накитом, великим луксузним вилама, скупим аутомобилима, приватним авионима и егзоричним путовањима, обично је долазило са запада, а ни богатим Русима нија било страно. Али, када сте, чули за неког инфлуенсера из Кине који вози Маyбацх и разбацује се парама на све стране?
Фото: Профимедиа
Има, међутим, и таквих, само што бахаћење и хваљење луксузним животним стилом не пролази баш најбоље у њиховој земљи, већ је то више некако – западни спорт. Због тога, када се неко на тако нешто усуди, буде суочен са реакцијом са највишег врха, Комунистичком партијом Кине која се последњих година прилично окомила на тамошње инфлуенсере.
Резултат тога је све више гашења, све већег броја профила утицајних корисника кинеских друштвених мрежа, "специјализованих" за самохвалисање сопственим луксузним животним стилом.
Прочитајте још
Последња "жртва" борбе власти против промовисања бахаћења је Ванг Хонгћуан, чији је профил на друштвеној мрежи Доуyин, кинеској верзији ТикТок-а, недавно блокиран. Разлог, према званичној верзији, кршење правила коришћења те платформе.
Овај инфлуенсер са преко четири милиона пратилаца је на Доуyин-у се, у снимцима које је постовао, разметао дизајнерском одећом, накитом, летовима прве класе и сличним "вулгарностима". Његови снимци су са те мреже укоњени раније овог месеца, а потом је слична судбина задесила и друге кинеске луксузне инфлуенсере.
Међу њима су "Систер Абалоне", најпознатија по снимцима своје луксузне виле, накита и дијаманта које поседује, и "Yоунг Мастер Бо" који се хвалио скупом одећом са потписима познатих креатора, скупим мушким торбама и најчешће тестирао прескупе аутомобиле попут Роллс-Роyце-а и других луксузних марки.
Од како је, на иницијативу партије, кинеско регулаторно тело за интернет покренуло нову кампању за уклањање нежељеног садржаја са друштвених мрежа, сви они, а претпоставља се и многи други инфлуенсери тог типа, нестали су са друштвених мрежа.
Сви такви инфлуенсери, у кампањи регулаторног тела су означени као они са којима ће се обрачунати због тога што се у садржајима које објављују размећу новцем како би "задовољили вулгарне потребе" и хвалили се богатством и животом на високој нози.
Кинеске комунистичке власти последњих година настоје да зауздају познате личности са друштвених мрежа, које често са званичних адреса бивају критиковане због "обожавања новца" и "вулгарних садржаја".
Иницијатива кинеског председника Си Ђинпинга за "заједнички просперитет", која има за циљ смањење економске неједнакости, довела је до огромних казни за инфлуенсере који стримују уживо, па је тако кинеска "краљица стриминга" Вија морала да плати казну од чак 204 милиона долара због утаје пореза за 2021. године.
(Глас Јавности)