Према препорукама ADAC-а (Општи немачки аутомобилски клуб), клима уређај се не би смео укључивати у свим ситуацијама, чак ни када је напољу паклено. На првом месту - ако вам вожња траје краће од десет минута, заборавите на укључивање климе.
Зашто НЕ палити климу на кратким релацијама?
Када се клима укључи, мотор мора да ради под већим оптерећењем како би покренуо и возило и расхладни систем. То доводи до веће потрошње горива, што на краћим релацијама нема никаквог ефекта јер клима једноставно нема довољно времена да расхлади кабину. Дакле, трошите гориво - а не добијате ништа заузврат.
Осим тога, стално паљење и гашење климе убрзава хабање њених компоненти и може оптеретити акумулатор. Ако често возите у градској гужви и мотор вам ради у леру, дугорочно ризикујете кварове и скраћење животног века батерије, нарочито ако је она већ ослабљена.
Фото: Профимедиа
Како се правилно користи клима у ауту?
ADAC саветује следеће кораке за максималан ефекат:
Пре него што упалите возило, отворите сва врата, гепек, па чак и кровни отвор (ако га имате), како бисте избацили врео ваздух из кабине.
Прочитајте још
Тек онда покрените ауто и одмах укључите климу на најјаче хлађење уз активирану рециркулацију ваздуха. Тако расхлађујете унутрашњост без увлачења топлог спољног ваздуха.
Након неколико минута, подесите температуру на ону која вам прија - најчешће око 22-24 степена.
Правилно коришћење климе не само да штеди гориво, већ и продужава век трајања вашег аутомобила, акумулатора и самог расхладног система.
Клима у колима јесте савезник током врућина, али само ако знате када и како да је укључите. Избегавајте је на кратким релацијама, редовно је одржавајте и не претерујте са снижавањем температуре. Паметно расхлађивање значи и безбеднија, комфорнија вожња!