Инцидент се догодио 6. јула изнад планинске регије Тува у јужном Сибиру, близу границе с Монголијом.

Путнички лет ЦА967 Ер Чајна, који је био на рути из Шангаја према Милану, ненадано је порастао с 10.400 на 10.970 метара висине, без претходног одобрења руских контролора лета. У том тренутку, у истом ваздушном простору налазио се теретни авион Боеинг 767 компаније СФ Ерлајнс (лет ЦСС128), који је летео из Будимпеште према кинеском граду Езхоу.

Растојање између два авиона смањено је на само 90 до 120 метара, иако међународни безбедносни протоколи захтевају минимално вертикално раздвајање од 300 метара на висинама крстарења. Опасна ситуација је забележена на платформи за праћење лета Flightradar24 и активирала је аутоматски систем за избегавање судара (TCAS) на оба авиона, приморавајући пилоте да хитно реагују.

Аудио снимци комуникације између пилота и руских контролора лета појавили су се на кинеским друштвеним мрежама, што сугерише да је контролор истовремено управљао четирима различита авионима и вероватно давао нејасна упутства . Аутентичност снимака још није потврђена, нити је познато ко их је објавио јавности. Ни Ер Чајна, ни СФ ерлајнс, нити кинеске ваздухопловне власти још увек нису коментарисале, а „Индипендент“ наводи да је затражио њихове коментаре.

На снимку се чује како руски контролор лета пита на енглеском: „Да ли се пењете на команду или без команде? Потврдите, молим.“

Пилот Ер Чајне одговара: „Не. Хвала вам.“

Тачан разлог због којег је посада Ер Чајне променила висину лета још увек није познат, али погрешно тумачење наређења послатог другом авиону се разматра као могући узрок, извештава Aviation24.be. Део пилотовог одговора био је неразумљив због преклапања комуникације на фреквенцији. Након што су пилоти прешли на приватни канал, разговарали су на мандаринском језику, а капетан SF Airlines-а изразио је забринутост и назвао потез „веома неприкладним “. Пилот Ер Чајне је одговорио да контролор „прави поремећај“, што је изазвало забуну у кабини, и признао да ће морати да поднесе званични извештај о инциденту.

БОНУС ВИДЕО: