У изненађујућем потезу, власти у северном италијанском региону Јужни Тирол деактивирале су све фиксне камере за мерење брзине. Одлука долази као део шире реформе италијанског законодавства, а основни разлог су сумње да се камере не користе искључиво за безбедност, већ и као ефикасан начин пуњења локалне касе, пише Аутоклуб Јутарњи лист.

Према новој уредби Министарства саобраћаја, која је ступила на снагу од 12. јуна 2025. године, фиксне камере смеју се постављати само на путевима које су изричито одобриле локалне префектуре. То још није урађено у Јужном Тиролу, а додатни проблем је чињеница да многе камере немају важеће техничко одобрење или су технички неисправне. Резултат овога је тренутна обустава рада свих камера.

Фото: Shutterstock

 

 

Док полицијски званичници, попут Кристијана Карлија из локалног удружења, упозоравају на губитак важног средства за спречавање незгода, локалне власти сада морају да осмисле нове критеријуме за њихову употребу, засноване искључиво на саобраћајној статистици и подацима о незгодама.

Италија је годинама била лидер по броју камера за брзину, а прошлогодишњи приход од саобраћајних казни, 1,7 милијарди евра, додатно поткрепљује тезу да се репресивне мере често користе за пуњење буџета. У Милану је приход од казни достигао 204 милиона евра, у Риму 145,8 милиона, а чак су и мали градови, попут Кародана са само 465 становника, зарадили више од 800.000 евра захваљујући једној камери. Овакви примери изазвали су талас незадовољства јавности. Случај запосленог у супермаркету који је наплатио чак 28.000 евра казни због лоше обележене камере, случај који је подстакао реформу на националном нивоу.

(Аутоклуб Јутарњи)

БОНУС ВИДЕО: