- Сидни Свини, чланица Републиканске странке, има најбољу, најпривлачнију рекламу - написао је амерички председник у објави на његовој друштвеној мрежи Истина.

Свини, номинована за награду Еми, која је глумила у серијама Еуфорија и Бели лотос, појављује се у реклами за фармерке бренда Амерички орао (American Eagle) у којој каже:

- Гени се преносе са родитеља на потомство и често одређују особине попут боје косе, личности, па чак и боје очију. Моје фармерке су плаве.

Неки су критиковали игру речима 27-годишње плавооке звезде у реклами, која је покренула дебату о расизму и стандардима лепоте.

Из компаније кажу да се реклама искључиво односи на тексас фармерке које производе.

Зашто је реклама проблематична?

Американ игл је 23. јула објавио рекламну кампању у којој је главна промотерка млада глумица.

Слоган „Сидни Свини има одличне фармерке“ појављује се на телевизији, друштвеним мрежама и на излозима радњи.

Убрзо су уследиле реакције неких корисника на друштвеним мрежама.

Фото: Јутјуб принтскрин/American Eagle

 

Критиковали су игру речима у реклами у којој плавокоса и плавоока глумица изговара да „има одличне фармерке“ и повезали је са еугеником, спорним веровањем да човечанство може да се 'побољша селективним размножавањем'.

Други су, међутим, подржали Свини и рекли да су критике преувеличане.

Потом су се појавили извештаји да Свини подржава Републиканску странку председника Трампа и да је потписала приступницу на Флориди.

Трамп је подржао глумицу. Свини није коментарисала реакцију нити потврдила политичку припадност.

Шта кажу из компаније која производи фармерке?

Из компаније Американ игл одбацују критике и кажу да је реклама „јесте и увек је била о фармеркама“.

- Њене фармерке. Њена прича. Наставићемо да подржавамо све који носе наше фармерке са самопоуздањем, на сопствени начин - рекли су.

Откако је Трамп почео да говори о реклами, акције компаније су вртоглаво скочиле и порасле за чак 20 одсто.

Американ игл је „растурио" са рекламом, каже је Ален Адамсон, суоснивач маркетиншке консултантске куће Метафорс (Metaforce).

- У свету реклама, данас је много теже него раније. Данас је успех у маркетингу када наведете потрошаче да деле рекламе на друштвеним мрежама - објашњава он за Би-Би-Си.

Ипак, рекламе морају да буду „изванредне" да би их људи делили, што значи „изузетно добре или изузетно лоше“, рекао је.

Американ игл је од пажње на друштвеним мрежама зарадио 10 или 20 пута више него што је компанија потрошила на прављење рекламе.

Да ли је Свини чланица Републиканске странке?

Свини је регистрована као чланица Републиканске странке на Флориди од 2024. године, показују документа.

Ипак, није јавно говорила о политици.

Доспела је на насловне стране 2023. године када су видео снимци и слике са рођенданске забаве њене мајке дељени на мрежама.

На снимцима се види да неки гости носе капе са Трамповим предизборним слоганом "Учинимо Америку поново великом" (Make America Great Agai - МАГА).

Фото: Профимедиа

 

Свини је одговорила да људи треба да „престану да шире претпоставке" и да „обичну прославу претварају у апсурдни политички став".

Месецима касније, говорила је о томе у једном интервјуу.

- Ништа што могу да кажем неће вратити ствари на прави пут - рекла је за часопис Џи кју (GQ).

- Изненадили бисте се колико људи су чланови Републиканске странке - рекао је Трамп после коментара новинара о томе да је звезда серије Бели лотос чланица његове партије.

- Не знам да ли је, али драго ми је што сте ми то рекли.

- Ако је Сидни Свини чланица Републиканске странке, мислим да је њена реклама фантастична - додао је амерички председник.

Чак и пре него што се Трамп огласио, о расправама на друштвеним межама писали су конзервативни медији, а неки су сугерисали да је реклама била не само одлична промоција за Американ игл, већ и за Трампову странку.

Би-Би-Си

БОНУС ВИДЕО: