- Могу да кажем да је била доста густа магла. Мој случај је био такав да када сам прошао наплатну рампу, видео сам да се возила одједном заустављају и онда сам се и ја зауставио, срећом сам неокрзнут, али сам чуо ударце иза, толика је магла била да ниси могао да видиш. Видим да је и напред било исто тешко, по мени има бар 50 возила - каже један од возача који се нашао у колони возила, преноси РТС.
Колико је драматично било, описује један други учесник судара:
- Прошао сам кроз наплатну рампу, магле је било доста, можда 100 метара видљивости. Обишао сам шлепер који је био у десној траци и у даљини сам онда видео стоп-светла, али сам мислио да се возила крећу. Касно сам схватио да се не крећу и кочио сам, али џабе, ударио сам неки комби, а овај шлепер је био иза мене, скренуо је. После тога је све иза пуцало, шкрипало, нас двоје је било у ауту, стисли смо се само за случај да нас неко удари од назад.
Према причи очевидаца, односно учесника овог ланчаног судара, све је трајало јако дуго и чинило се да сударима нема краја. Полиција, Хитна помоћ и екипе шлеп службе од јутрос су на том делу ауто-пута.
Ни спорија вожња није увек решење
До судара је дошло око 8 сати, а тек после подне, аутомобили који су у возном стању, почели су да одлазе. Шта је узрок несреће за сада није званично објављено.
Стручњак за безбедност саобраћаја Милан Божовић каже да је карактеристика за саобраћајне незгоде на ауто-путу, а посебно за ланчане сударе, то што неко направи грешку и дође до саобраћајне незгоде, а ако је велика густина саобраћајног тока, нормално је да дође до већег броја учесника у тој незгоди.
Велика брзина којом се вози на ауто-путевима значи и већу шансу да дође до трагичног исхода. Ту возачи не очекују препреку, а кад има магле, вожња постаје компликованија, па ни знатно ниже брзине нису увек решење.
- Само се поставља питање да ли је магла била константна или на махове. Те саобраћајне незгоде су код нас присутне. У таквим околностима возачи не очекују препреке на том путу и немају могућност да благовремено уоче друга возила која су се ту зауставила и то је разлог њиховог налетања. Ако је магла на махове, то је ситуација у којој не смете ни превише споро да возите јер представљате опасност за возила која долазе иза вас - појашњава Божовић.
У условима магле, савет стручњака је укључити сва светла и у току вожње, а најбоље је, уколико је могуће, заобићи слабо видљиву деоницу ауто-пута.
(РТС)
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".