1. Име бенда и кавијар
Иако име групе представља акроним имена чланова бенда (Агнета, Бјорн, Бени, Анни-Фрид), реч "Абба" је већ постојала као део заштићене интелектуалне својине једног шведског бренда. У питању је истоимена шведска фирма основана 1838. која се бавила производњом кавијара и других рибљих производа. Чланови бенда су добили дозволу од ове фирме да користе назив у комерцијалне сврхе.
2. Одећа и порези
"Абба" је, између осталог, била позната по својим одевним комбинацијама које су током 70-их биле третиране као другачиије, јединствене, а понекада и као кич. Прави разлог томе била је жеља чланова бенда да буду визуелно упечатљиви. Важно је напоменути да су ова жеља и креативност бенда биле делимично потпомогнуте законом о порезу у Шведској. Наиме, према тадашњем закону одећа која није била употребљавана свакодневно није била на на који начин опорезивана од стране државе. Иако су чланови бенда имали репутацију редовних и савесних платиша пореза, ова рупа у закону омогућила је члановима бенда да смање укупан порез и остваре већу добит.
3. Националност чланова
Прочитајте још
Иако се "Абба" представља као шведски бенд важно је напоменти да нису сви чланови бенда Швеђани. Ани-Фринд Лингстад, познатија као риђокоса припадница бенда, потиче из норвешко-немачке породице. Рођена је у Норвешкој али се касније, током детињства, заједно са мајком преселиа у Шведску.
4. Реномирани режисер спотова
Добар део "Абиних" музичких спотова режирао је шведски режисер по имену Ласе Халстром који је 1988. добио оскара за филм "Мој пасји живот" (енг. My life as a dog) и 2000. за филм "Правила куће" (енг. The Cider House rules).
5. Најважнији рекорди
Године 1976. и 1977, бенд доживљава тада незампћене успехе и поставља рекорде. Телевизијска емисија снимљена за потребе аустралијског "Канала 9" била је, у Аустралији, гледана више у него слетање на Месец из 1969-те. Бенд је годину дана касније два пута наступио у лондонском "Ројал алберт холу" који прима 12 000 посетилаца, док је број писаних захтева за штампање додатних карата био три и по милиона. И поред веома посећених наступа и распродатих концерата, током периода активног бављења музиком, "Абба" никада није заузела прво место на америчким топ листама. Ситуација је остала непромењена све до 2008. када је објављена комплиација "Абиних" песама коришћених за филм "Мама миа" који је изашао исте године.
6. Додатни послови
Године 1973, чланови бенда су учестововали у реклами компаније "Семпер" која се бави производњом хране за бебе. У реклами је, поред чланова бенда, учествовла ћерка Бенија и Агнете која је тада била беба.
7. Совјетски хонорари
Средином 70-их година "АББА" је доживела велику популарност и у земљама бившег Совјетског Савеза. Услед немогућности да приме хонорар у рубљама, због ембарга западних земаља према СССР-у, менаџмент бенда је са совјетским колегама уговорио исплату хонорара у поврћу, нафти и биберу.
8. Шведски гигант
Касних 70-их "Абба" постаје најпопуларнији бенд на свету који потиче ван земаља енглеског говорног пордучја. То је значило и велики комерцијални успех чија се величина мерила стотинама милиона долара. Интересантан податак је да је "Абба" крајем 70-их била еконмоски јачи извозни бренд Шведске од "Волвоа"- познатог произвођаћа аутбомобила.
9. Сузе и смех чланова бенда
Животи чланова бенда имали су своје светле и мање светле тренутке. Ани-Фринд је била принуђена да заједно са својом мајком напусти Норвешку због чињенице да јој је отац био припадник Хитлерових СС јединица. Она је годинама живела у уверењу да је њен отац мртав, да би зениту славе сазнала да је он ипак жив. Године 1992. постаје принцеза удајом за немачког принца Хајнриха Ројса. Остале чланове бенда погађала је чињеница да због дугих турнеја нису проводли довољно времена са својом децом.
10. "Абба" живи и кроз друге музичаре
Иако бенд не постоји од 1982, његова популарнст не престаје. Године 2005, Мадона, након преговора са члановима бенда, издаје песму "Hung up" која као основу има песму "Gimme, gimme, gimme". Три године касније објављен је први део филма "Mamma mia", док је други део филма који се базира на хитовима бенда објављен у јулу 2018-те.
(Национална географија)
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".