Садашња пракса је да се возачу који сакупи сакупи 18 бодова одузима возачка дозвола, а он затим иде на семинар у Агенцију за безбедност саобраћаја, који траје 40 часова, после чега му се враћа дозвола.

- Поставља се питање који је то број пута који ћемо дозволити некоме да изгуби дозволу и да му се врати. Негде пракса развијених земаља каже да је то два до три пута, после чега та особа иде на посматрање и прегледе да се види да ли има неки проблем, и ако га има трајно му се одузима дозвола - објашњава Пешић за Танјуг.

Он истиче да није присталица кажњавања, јер сматра да имамо добро изграђен систем кажњавања и откривања саобраћајних прекршаја, већ увођења саобраћајног образовања и васпитања у свим школским и предшколским установа.

- Оно на чему морамо да радимо је едукација људи. Казне су краткотрајног ефекта и неће трајно утицати на промене понашања - поручује Пешић.

Он додаје да се тако ради у развијеним земљама и да је то став Агенције, струке и Министарства унутрашњих послова.

Фото: Танјуг

 

 

- Увођењем предмета саобраћајно образовање и васпитање у школске и предшколске установе децу ћемо од малих ногу учити опасностима и ризицима. Онда смо на тај начин формирали генерације деце пешака, а затим и генерације младих возача- поручује Пешић.

Он објашњава да ако некоме наплатимо казну због сигурносног појаса, то неће много утицати на промену његовог понашања, већ да треба да му објаснимо зашто је важно да користи појас, и да ако нисмо везани, а имамо ваздушни јастук у колима, да ће нас тај ваздушни јастук убити.

На питање о предстојећем празнику, Пешић истиче да је алкохол већ годинама највећи проблем везан за 1. мај, те да је прошле године, на пример, седам особа погинуло током тог празника.

- Тада је Ускрс био 2. маја и погинуле су још две особе. Значи, девет људи за два дана 1. мај и Ускрс, и поред тога што је полиција укључила све ресурсе и написала велики број казни- наводи директор АБС.

Фото: МУП

 

 

Он наводи да статистика показује да је међу учесницама саобраћајних несрећа за 1. мај три пута више њих који су пили алкохол него неког другог дана. Такође, за 1. мај се напише три пута више прекршаја који су везани за алкохол.

- Алкохол и вожња не иду заједно и у тој комбинацији су погубни. Алкохол деградира возачке способности и продужава време реаговања, а самим тим и заустављања, алкохол смањује будност, координацију покрета, понашамо се небезбедније итд- поручује Пешић.

Пешић такође упозорава да нас 3. маја, на крају празника, очекује повратак људи кућама и велике гужве, посебно на граничним прелазима, и апелује на све возаче да не покушавају да надокнаде изгубљено време на наплатним рампама и у колонама повећавајући брзину.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".