Ролан Гарос важи за једног од чувених авијатичара Француске, а упркос томе што је велику славу стекао за време Првог планетарног сукоба, јавност је за њега знала и пре почетка Великог рата.

Он је прва особа која је извела непрекидни лет преко Средоземног мора, 1913. године, летевши од југа Француске до Туниса, а тај подвиг трајао је скоро осам сати.

Фото: Профимедиа

 

 

Почетак Првог светског рата 

Годину дана касније започет је Велики рат, а Гарос, који је већ тада важио за изразито искусног пилота, придружио се француској војној авијацији.

Француз је одрадио неколико мисија, да би непосредно касније у свет војних авиона, схвативши да је летење и пуцање презахтеван посао, увео иновацију, пребацивши митраљез, који је пре тога стајао на бочној страни, на предњи део свог борбеног авиона, додајући и металне клинове на дрвене елипсе, захваљујући којим је штитио летелицу од непријатељских удара.

Фото: Профимедиа

 

Гарос је војни углед стекао муњевитом брзином, с обизом на то да је за кратко време, 1915. године, оборио три немачка авиона.

Недуго затим, његова летелица је оборена по први пут, а Француз, преживевши пад, одведен је у немачко заробљеништво. 

"Тениски" бег 

Гарос је провео у немачком заточеништву три године.

Његово бекство са немачке територије, може се, између осталог, преписати и тенису, сходно томе да је путем тениских рекета комуницирао са земљацима.

Пронашао је начина да шифроване поруке, које су биле скривене у шупљим дршкама спортског реквизита, пошаље саборцима, тражећи у њима мапу тадашње Немачке, те је захваљујући томе 1918. године успео да се врати у родну земљу.

Фото: Профимедиа

 

 

Храброст и "неисцрпна" оданост према држави

Након повратка у Француску, сусрео се са тадашњим лидером земље Жоржом Клемансом, који му је понудио посао управљања француске авијације, не одлазећи на фронт, али, после неколико година у заробљеништву Гарос није имао сумње у свој даљи избор, па је поново приступио директној борби, с обзриом на његову очајничку жељу за поновним летењем.

Противничка војска успела је 15. октобра 1918. године да обори по други пут Гаросов авион, међутим, овај пут са трагичним исходом.

Фото: Профимедиа

 

 

Повезаност са тенисом

Ролан Гарос постао је шампион Француске 1906, али, да прича о њему буде још занимљивија, не у тенису, већ бициклизму.

Он се "белим спортом" бавио на рекреативном нивоу.

Храброст и упорност

Овогодишњи Ролан Гарос почео је претходне недеље, а бранилац титуле Новак Ђоковић кренуо је у поход на своју 21. гренд слем титулу.

Најбољи тенисер света савладао је у првом колу Јапанца Јошихита Нишиоку убедљивим резултатом 6:3, 6:1, 6:0.

После освајања бројних титула и обарања рекорда, Нолетов тренутни задатак је прикупљање што већег броја гренд слем титула, како би постао водећи у категорији, која је по многима и најважнија. Србин је тренутно у тој конкуренцији изједначен са Роџером Федерером са 20 титула, док је Рафаел Надал за један шампионски наслов у суфициту.

Пред Нолетом је тежак задатак, међутим, са његовом упорношћу и храброшћу, особинама које су красиле и јунака приче Ролана Гароса, остаће упамћен као и поменути ратни херој - као човек који се никад не предаје, борећи се одлучно за своја убеђења и циљеве.

Фото: Профимедиа

 

 

БОНУС ГАЛЕРИЈА: 

Погледајте како изгледа сестра Јелене Ђоковић - Марија Ристић

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".