Возачи који укључе АЦ (климу) користиће снагу мотора у дизел и бензинским аутомобилима и батерију у електричним возилима. Систем обично ради тако што узима спољни ваздух, а затим га греје или хлади.

Возачима је речено да ово троши више горива у поређењу са опцијом која омогућује АЦ систему аутомобила да користи ваздух у аутомобилу. За моторе са унутрашњим сагоревањем то може да доведе до пуно веће потрошње горива.

Фото: Tanjug

 

Постоји дугме посебно дизајнирано како би возачи могли да одаберу коју опцију желе. Ако је активирано, дугме за рециркулацију ваздуха омогућује клима-уређају да користи ваздух из унутрашњости аутомобила увлачећи га кроз вентилацијске отворе и у исто време спречава улазак спољног ваздуха у аутомобил.

Дугме се обично налази око кружижа клима уређаја који возачу омогућује подешавање унутрашње температуре. Има слику аутомобила са стрелицом у себи, а кориштење дугмета могло би да помогне у потрошњи горива јер мање оптерећује мотор аутомобила.

Фото: Профимедиа

 

Брадли Јандо, из Квик Фита, рекао је: - Компресору је потребна енергија за покретање климатског система вашег возила и стога ће трошити малу количину горива кад год систем ради. То би могло да повећати вашу потрошњу горива за чак 10%, а учинци су посебно видљиви на кратким путовањима. Када у почетку кренете, клима-уређај мора напорно да ради како би снизио унутрашњу температуру на пријатан ниво.

Упркос смањењу потрошње горива, РАЦ је додао: - Немојте користити свој клима-уређај осим ако стварно морате јер он користи снагу мотора и стога повећава потрошњу горива. Ово важи и за грејање, као и за хлађење, стога покушајте да се обучете складно времену, чак и у аутомобилу, ако је уштеда горива велика брига.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".