Возачи који укључе АЦ (климу) користиће снагу мотора у дизел и бензинским аутомобилима и батерију у електричним возилима. Систем обично ради тако што узима спољни ваздух, а затим га греје или хлади.
Возачима је речено да ово троши више горива у поређењу са опцијом која омогућује АЦ систему аутомобила да користи ваздух у аутомобилу. За моторе са унутрашњим сагоревањем то може да доведе до пуно веће потрошње горива.
Постоји дугме посебно дизајнирано како би возачи могли да одаберу коју опцију желе. Ако је активирано, дугме за рециркулацију ваздуха омогућује клима-уређају да користи ваздух из унутрашњости аутомобила увлачећи га кроз вентилацијске отворе и у исто време спречава улазак спољног ваздуха у аутомобил.
Дугме се обично налази око кружижа клима уређаја који возачу омогућује подешавање унутрашње температуре. Има слику аутомобила са стрелицом у себи, а кориштење дугмета могло би да помогне у потрошњи горива јер мање оптерећује мотор аутомобила.
Брадли Јандо, из Квик Фита, рекао је: - Компресору је потребна енергија за покретање климатског система вашег возила и стога ће трошити малу количину горива кад год систем ради. То би могло да повећати вашу потрошњу горива за чак 10%, а учинци су посебно видљиви на кратким путовањима. Када у почетку кренете, клима-уређај мора напорно да ради како би снизио унутрашњу температуру на пријатан ниво.
Прочитајте још
Упркос смањењу потрошње горива, РАЦ је додао: - Немојте користити свој клима-уређај осим ако стварно морате јер он користи снагу мотора и стога повећава потрошњу горива. Ово важи и за грејање, као и за хлађење, стога покушајте да се обучете складно времену, чак и у аутомобилу, ако је уштеда горива велика брига.
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".