Живот Енца Ферарија био је проткан тугом, највише због чињенице да је живео у време два Светска рата, али упркос томе оставио је велики траг у свету.
Ферари потиче из богате породице која никада није оскудевала ни у чему. Све до Првог светског рата када су мушки чланови фамилије Ферари отишли да бране отаџбину. Енцо је тада за длаку избегао смрт, али не и његови отац и брат који су погинули на ратишту.
Породица је убрзо банкротирала, а Енцо се са мајском и сестром нашао на рубу егзистенције. Онда је узео ствар у своје руке и одлучио да оствари дечачки сан и велику животне жељу претвори у дело.
Кансије ће се испоставити да је то био прави потез који му је донео енормно богаство!
Једва нашао посао
Прво је потражио је посао у Фијату али је био одбијен. Како није имао никакве друге изгледе да се запосли, Ферари се на крају запослио у једној мањој аутомобилској компанији "ЦМН" (Цострузиони Меццаницхе Назионали), где је редизајнирао каросерије старих камиона и претварао их у мала путничка возила. Ту је почео да се трка 1919. године. Затим је почео да вози трке за Алфа Ромео али је након неколико година увидео да није добар возач колико је мислио. Уложивши све што му је остало почиње да припрема аутомобиле Алфа Ромеа за вожњу.
Прочитајте још
Једно од најпознатијих обележја свих времена, Фераријев коњић, први пут се појавио на борбеним авионима којима је за време Првог светског рата пилотирао Франческо Барака.
Енцо Ферари се 1923. године после једне трке упознао са Бараковим родитељима и они су му предложили да, "за срећу" и успомену на њиховог сина хероја који је погинуо пре краја рата, дода коњића на свој тркачки аутомобил.
Жута, званична боја Модене, родног града Енца Ферарија, узета је као позадина, и легенда је рођена. 1931. године знак пропетог коња је постао обележје марке.
Ривалство митских размера
Иначе, ривалство између "Ламборгинија" и "Ферарија", компанија које праве неке од најлепших аутомобила на свету, у то време попримило је митске размере.
Ферари је у јавности пажљиво хвалио возаче који ризикују своје животе за његов тим, инсистирајући на томе да су за сваку добијену трку подједнако заслужни аутомобил и возач.
Међутим, његов дугогодишњи пријатељ и рачуновођа компаније Карло Бенци рекао је да је у приватном животу Ферари говорио „да је аутомобил заслужан за сваки успех”.
Енцо Ферари је преминуо 14. августа 1988. године у Маранелу када је напунио 90 година живота. Вест о његовој смрт објављена је тек два дана касније да би се, на његов захтев, надокнадила закаснела регистрација његовог рођења. Први аутомобил који је носио његово име почео је да се производи 2003. године као Енцо Ферари.
Италијанска мафија покушала да украде његов леш
Група италијанских мафијаша ухапшена је јер су покушали да украду тело Енца Ферарија, великана аутомобилске индустрије, како би од богаташке породице и чувене фабрике узела откуп. Ухапшена група криминалаца је део мреже трговаца дрогом и оружјем, али да често примењују и изнуду и рекет.
(Курир)
БОНУС ВИДЕО:
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".