- Линије су постављале две престижне фирме, једна је дефинисана смарт планом и то је британска WСП, која има више од 15.000 запослених, а друга је за проверу тог система траса за коју је француски "Ежис рејл" потврдио кроз две студије да се ради о стратешки добро постављеним линијама - рекао је Бојовић.
Он је истакао да са теоријског становишта постоје два модела. По његовим речима, први је да се шински систем развија онда када и град почиње да се развија, попут примера Будимпеште, Беча, Лондона, док други модел подразумева да се са развојем и ширењем града праве мреже имајући визију града у будућности, попут примера Истанбула, Билбаа и многих градова Северне Америке.
- Мислим да је код нас примењен хибридни приступ који подразумева да решимо оно што нисмо решили у прошлости и да покушамо да добро пројектујемо будућност. Питање траса је важно питање, али је још важније да се крене са метроом и мислим да решење треба тражити између ових доста супротстављених концепција - каже Бојовић.
Он наглашава да се редослед и приоритети требају тражити у анализи приступа који подразумева да се могу сегментарно радити делови, односно да се не ради комплетна линија од краја до краја.
- Мислим да има простора да се нађе решење и један од концепата јесте питање редундантности система, односно да ли ми имамо много пара да сва три шинска система градимо на једном потезу или не, те се надам да ће оваква размишљања помоћи да се дође до оптималног решења - истиче Бојовић.
Прочитајте још
Он је подсетио да је смарт план усвојен у Скупштини града 2017. године. - Узети су у обзир сви видови саобраћаја, облици кретања, као и питање паркирања, а такође и могућност доласка својим возилом до одређене локације, до прелазака на неки од шинских система. Те тачке пресецања јесу кључне, односно прелазак с једног система на други и могућност брже мобилности - казао је Бојовић.
Говорећи о изградњи прве линије метроа, истакао је да метро не може да реши све саобраћајне проблеме, али да значајно може да их ублажи.
- У саобраћају је суштина време путовања, а са метроом се у значајној мери решава тај проблем. У том сегменту је повезивање метро система са градском и приградском железницом веома значајно.
(Курир)