Његов лет рано у среду, мисија да пробије око урагана Ијан и прикупи виталне податке за временске научнике, вероватно ће остати са Даном неко време, рекао је он. И то је нека врста проблема.

- Желим да напишем ово из главе како бих могао да наставим да радим овај посао - рекао је Дан у интервјуу, још увек силазећи са, како је описао, најтурбулентнијег лета који је икада доживео. "Буквално смо се потресли."

Дан је главни пилот 53. ескадриле за временско извиђање са седиштем у Мисисипију. Већ је летео неколико летова у ураган Фиону, олују која је захватила Порторико катастрофалним поплавама, пре него што је добио задатак као командир лета авиона ВЦ-130Ј који је летео у следећу велику олују.

До среде је био на девет летова за 12 дана, рекао је, сваки од вишесатних маратонских мисија тресења летелице како би се добило што више података.

Неколико војних операција је хитније и правовременије за цивиле од лова на урагане, што помаже Националном центру за урагане да процени куда олује иду и колико су тешке и биће - витални део у прогнозама и припреми за катастрофу.

Модификовани Супер Херкулес је летећи метеоролошки инструмент, са посадом од осам чланова посебно фокусираних на пружање информација у реалном времену које могу измицати сателитима.

Посада испаљује капсонду, уређај налик цеви величине ролне папирног пешкира који прикупља податке као што су тачка росе, притисак, температура, брзина и правац ветра док се спушта на малом падобрану.

Летови које у тандему спроводи Национална управа за океане и атмосферу попуњавају друге временске информације, помажући да се открију карактеристике олује.

Али научници у Националном центру за урагане такође се ослањају на анализу онога што посада види сопственим очима, рекао је Ден, укључујући индикације озбиљности, као што је присуство града.

Проучавање поремећаја изблиза открива личности олује, рекао је он.

-  Морате некога загрлити да бисте га заиста упознали - рекао је. - То је оно што радимо. Грлимо урагане. И тако их интимно упознајемо -.

Летење у око је важан део мисије, који помаже да се означи тачна локација центра олује. Само око је спокојно место. Тежи део је стићи тамо кроз хаотични олијни зид

Ц-130 су велики, снажни авиони, рекао је Дан, али је ураган Ијан надјачао летелицу, са осећајем да је у једном тренутку у стиску велике руке.

Људи су повраћали позади док је пилот који је био за командом у најгорем делу, мајор Форест Хајнц, фокусирао се на то да авион држи усправно. Таква турбуленција може бити толико дезоријентисана да пилоти губе осећај где се налазе, а Дан је помогао да Хајнц пренесе информације док је обезбеђивао подршку на контролама ако је борба постала превелика.

- Никада се нисам осећао тако малим - рекао је Дан.

Муња је била толико јака да је изгледало као да се спотакнеш лицем у гомилу папараца, рекао је, фарбајући очни зид прекрасним, али тоновима слутње. Проломна дневна светлост долази као олакшање, рекао је Ден, јер помаже да се избрише узнемирујући призор муња.

Лет се вратио у ваздухопловну базу Кислер у Билоксију, у држави Мисисипи, након отприлике 10-часовне мисије.

Док је Ден стално запослен у резервној јединици Ваздухопловних снага, остали чланови посаде служе скраћено радно време, држећи корак са цивилним занимањима и њиховим породицама све док не дође позив за особље још једног лета ловаца на урагане. Онда, изненада, зароне у још једну историјску олују.

- Не знам да ли постоји посао који је вреднији - рекао је Ден.

БОНУС ВИДЕО:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".