Према агенцији Анса, полетањем из Сардиније и слетањем на матични аеродром Рим-Фјумићино вечерас у 23:10 часова, Алиталија ће исписати последњу страницу своје богате 75-годишње историје.
Замениће је нова државна авио-компанија ИТА, која треба да почне с радом сутра.
Алиталија, чије је име деценијама било везивано за италијански економски бум после Другог светског рата, губила је новац од 2008. године да би 2017. отишла у стечај и била стављена под стечајну управу.
Корона мере ограничења путовања авионом додатно су повећале проблеме Алиталије, а компанија је 25. августа ове године дефинитивно прекинула продају авио-карата.
Европска комисија је у септембру дала одобрење новом италијанском авио-превознику ИТА (Италиа Траспорто Аерео) и одлучила да нову компанију не терети за 900 милиона евра незаконите државне помоћи коју је њен претходник примио 2017. године.
Прочитајте још
Мада неки медији извештавају да бренд Алиталија можда неће замрети и да је на помолу неки договор, иницијална аукција за продају овог бренда није привукла ниједну понуду, а ИТА је оценила да је почетна цена превисока.
Алиталија је била трећа највећа европска авио-компанија крајем 1960-их, после Бритиш Ервејза и Ер Франса. Од почетних 10.000 превезених путника 1947. године, та цифра је нарасла на 25 милиона путника годишње 1990-их .
Алиталија је била прва авио-компанија на свету која је превозила папу, папским авионом познатим под именом Шепард Уан (Први пастир). Четири папе су летеле авионом Алиталије у више од 170 земаља на свим континентима.
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".