Како "Новости" незванично сазнају, план градске управе је да од јануара у сваком престоничком аутобусу, тролејбусу и трамвају буде контролор који ће се возити целом трасом те линије и проверавати да ли су путници купили и очитали карте, како би искоренили "шверцовање" .

То је једна од првих мера која би требало да утиче на повећање продаје карата, јер градски превоз користи око 800.000 људи, а месечно се прода 120.000 маркица. Контролори у јавном превозу засад само обавештавају суграђане да ће ускоро можда на снагу ступити нови режим, који ће подразумевати и улазак у возило на врата поред возача.

Фото: Милена Анђела

 

Ово се могло и наслутити из дописа Секретаријата за јавни превоз који је пре десетак дана стигао градским и приватним превозницима, у којем пише да ће апарати за оверу карата бити размештени како би се "уредио проток путника у возилу". На основу овога, да се наслутити да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити.

И из новооснованог предузећа за наплату превоза недавно су поручили да путници неће моћи да уђу на предња врата ако нису купили карту. Ова идеја није нова, о њој се причало још пре десетак година, а покушај да теорија оживи у пракси прошао је неславно. Врата на аутобусима била су обојена у зелено и црвено како би наводили људе где да улазе, а где да излазе, али то је само створило велике гужве и незадовољство путника.

Уколико улазак на предња врата градског превоза постане правило у наредним месецима, сигурно неће ићи "глатко", а извесно је да ће бити оних који ће желети да уђу у аутобус без карте, без обзира на број кондуктера који буде унутра.

Све и ако контолори постану "стални путници", њихова улога у првом периоду биће едукативна. То је недавно најавио и директор ЈКП "Наплата превозне услуге" Славен Андрић и објаснио како могу да се смање саобраћајне гужве.

- Контролори ће можда наредних пар месеци, можда чак и годину дана да раде на савести и покушају да објасне да је добро да се купују карте јер сав новац иде директно у буџет Града, а не у приватне фирме - рекао је он.

- Установили смо да можемо у фреквентним интервалима, када грађани путују на посао и враћају се, смањимо гужве. Ако редукујемо ред вожње, да викендом смањимо број полазака у фреквентним интервалима, можда ћемо успети да смањимо гужве и да обезбедимо да грађани могу да улазе на предња врата. Тако ће се повећати и контрола и наплата.

Фото: И.Маринковић

 

СЛАБА ПРОДАЈА

ТОКОМ новембра, свега 13.160 средњошколаца купило је маркицу за превоз. Најстарији за годишњу вожњу београдским улицама плаћају 407 динара, а таквих је 243.000 у Београду. Готово да нема пензионера који на почетку године не допуни своју "бусплус" картицу. Када је реч о маркицама за раднике, прошлог месеца продато их је свега 113.000.

ПОЗИТИВАН ПРИМЕР НОВОГ САДА

ЗА разлику од Београда, правила уласка, изласка и овере карата заживела су, делимично, у Новом Саду. Многобројни путници, нарочито када нису гужве, улазе на предња врата, купују карту код возача или оверавају месечну и тек онда пролазе. Има и оних који улазе на средња, али када уђе већина оверава карте код средњих или задњих врата.

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".