Већина возача не зна чему служи полуга која се налази на готово свим унутрашњим ретровизорима. Ако сте покушали да је померите током дана, схватили сте да више ништа не видите. Можда сте помислили и да не ради, а сигурно нисте једини…

Они који су током ноћи померили полугу, посебно када у ретровизору бљешти дуго светло другог аутомобила, схватили су чему служи – и да није намењена за качење разноразних дрангулија.

Чува од рефлексије

Унутрашњи ретровизор није обично огледало, већ призматични клин – огледало које се налази иза стакла. Полугом бирамо између две позиције: у једној призор иза аутомобила видимо у огледалу, а у другој видимо рефлексију у стаклу, које пропушта 4% светлости. Оваква поставка служи да се возач заштити од бљеска и рефлексије дугих светала током ноћи, јер се померањем полуге на другу позицију смањује њен интезитет за готово 96%. Стручњаци наводе да би унутрашњи ретровизор требало намештати тек када је возачево седиште подешено тако да је најудобније за вожњу.

Врло је важно да пазите приликом намештања како прстима не би умрљали огледало, јер оно најреалније показује раздаљину објеката иза вас. С друге стране, спољна огледала приказују објекте даље него што заиста јесу. У четвороточкашима новије генерације или више класе, ретровизор уместо призматичног клина има фото-рецепторе, који детектују количину светлости. Када она пређе одређени ниво, активира се посебан систем који затамњује стакло и чини га мање рефлексним.

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".