Уколико се деси да упаднете у невољу на путу, постоје и трикови који могу да послуже како би се избавили.

  • Из дубоког снега понекад је лакше изаћи у другом степену преноса. Нежно са гасом и лагано отпуштајте квачило
  • Уколико се заглавите, покушајте са тзв. "љуљашком“ – гасом и квачилом љуљајте ауто напред-назад све више и више, док не осетите да давањем оштријег гаса можете да се извучете
  • У случају заглављивања са једним точком који се врти у празно, покушајте са убацивањем неке даске, песка или патоснице испод њега – можда тако проблематичан точак добије довољно трења да се извучете
  • Неки СУВ-ови са погоном на свим точковима имају редуктор – укључите га уколико имате проблем приликом кретања
  • Искључите (привремено) електронску контролу проклизавања (тракције) или ЕСП приликом извлачења из снега. Ови системи "гуше" мотор или коче погонске точкове који проклизавају, те вас директно спречавају да се извучете
  • Неки аутоматски мењачи имају зимски режим – активирајте га
  • Додавање терета у пртљажник помаже аутомобилима са задњим погоном. Наравно, немају сви аутомобили исти распоред масе по осовинама, па је најбоље да овај рецепт прво тестирате на безбедном терену
  • Убрзавајте пажљиво, препоручљиво у једном степену преноса више него иначе
  • Кочите још пажљивије и не заваравајте се да сте безбеднији уколико имате АБС – он у многим ситуацијама може драстично да продужи пут кочења зато што спречава да се точкови блокирају и тако укопају у снег. Ако вам папучица кочнице пулсира и чујете буку као да се нешто ломи, не брините – то је знак да АБС ради
  • Кочите мотором, али пажљиво са отпуштањем квачила, да се не бисте занели
  • Када се спуштате низбрдо, кочите мотором, у што нижем степену преноса, уз благо дозирање кочнице у случају потребе
  • Пењање узбрдо може да буде изузетно компликовано, нарочито у крени-стани сценарију. Код аутомобила са предњим погоном, маса се пребацује на задње точкове, па предњи још лакше проклизавају... Стога је стрм успон понекад боље савладати вожњом у рикверц, уколико имате услова да то изведете
  • Успоравајте на време пре кривина и кроз њих пролазите константном брзином, без успоравања и убрзавања. Не дозволите да вас остали учесници у саобраћају пожурују уколико нисте сигурни да је безбедно да возите брже

Фото: Н. Фифић

 
  • Ако точкови проклизавају при кретању и по леду пробајте да кренете из друге "брзине", лагано отпуштајући квачило и избегавајући високе обртаје - то ће спречити проклизавање точкова.
  • Проклизавање по леду је највећа брига возача који возе по залеђеном коловозу. Ако ваше возило изгуби приањање, склоните ногу са гаса и усмерите предње точкове у правцу у ком желите да се крећете. То ћете најлакше урадити тако што ћете поглед усмерити тамо где желите да идете и воланом полако усмеавајте возило у жељеном правцу.

Како возити по леду?

  • За лед важе скоро сви савети за вожњу по снегу, само што треба возити још спорије и пажљивије.
  • Лед је посебно проблематичан зато што може да се појави на малим деоницама, као што су мостови или надвожњаци, где га возачи не очекују. Зато на таквим местима увек треба успорити, чак и ако температура није нарочито ниска, преноси сајт Половни аутомобили.

(Мондо)

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".