Познат и по својим комичним и драмским улогама, Том Хенкс, једна од најпопуларнијих и најпрепознатљивијих филмских звезда широм света, каже да би технологија могла да се користи за поновно стварање његовог лика тако да би могао да се појављује у филмовима „од сада па до краја света“, преноси Би-Би-Си.

Међутим, признаје да овакав развој догађаја ствара озбиљне уметничке и правне изазове.

Овакве ставове глумац је изнео пошто је Нил Тенант из „Пет шош бојса“ рекао како би музичари могли да користе вештачку интелигенцију за рад на песмама.

Фото: Профимедиа

 

 

„Ово постоји још одавно“, подсећа Хенкс. „Када смо снимали филм Полар експрес – огромна количина наших личних података је била закључана у компјутеру – буквално смо били копирани“.

„Видели смо да ово долази, видели смо да ће постојати та могућност да се нуле и јединице из рачунара претворе у наше лице и лик. Од тада се то увећало за милијарду пута и видимо га свуда."

Полар експрес, објављен 2004. године, био је први филм који је у потпуности анимиран коришћењем технологије дигиталног снимања покрета.

Хенкс наводи и да се у филмској индустрији воде разговори о томе како да се глумци заштите од ефеката нових технологија.

„Могу да вам кажем да се воде расправе у свим удружењима, свим агенцијама и свим правним фирмама како би се дошло до правних последица заштите лика и гласа, и све остале наше интелектуалне својине“, додао је Хенкс.

„Сада је потпуно изводљиво, ако бих пожелео, могао бих да се појавим у серијалу од седам филмова у којима бих од сада па надаље имао 32 године.“

„Помоћу вештачке интелигенције или дип-фејк технологије сада свако може да се претвори у било коју животну доб. Могао би да ме удари аутобус сутра и то је то, али моје појављивање у филмовима би могло да траје, и траје, и траје.“

„Без разумевања вештачке интелигенције и дип-фејк технологије, ништа вам неће рећи да то нисам прави ја. А имаће одређени степен квалитета као да сам жив. То је свакако уметнички изазов, али је такође и правни.“

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tom Hanks (@tomhanks)

 

Слична технологија је већ коришћена у најновијем филму о Индијани Џонсу, за који је осамдесетогодишњи Харисон Форд „подмлађен“ за уводну секвенцу.

Фото:Принтскрин/Јутјуб

 

 

Филмски ствараоци су прегледали архивски материјал млађег Форда пре него што су га укомпоновали са новим снимцима, стварајући илузију Индијане Џонса из 1944.

Хенкс додаје и да би технолошки развој могао да доведе до тога да се верзија њега генерисана вештачком интелигенцијом појави и у филмовима у којима он никада не би прихватио да глуми.

„Људи ће чак моћи и да кажу, да то је вештачка интелигенција направила, али питање је да ли ће икога бити брига што је то тако? Постоје неки људи којима то неће бити битно, који неће направити то разграничење.“

ВИ такође поставља велике дилеме и пред музичку индустрију, са опречним реакцијама на њену употребу за компоновање музике у духу различитих уметника.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tom Hanks (@tomhanks)

 

Песма настала коришћењем клонираних гласова Дрејка и Викнда повучена је са сервиса за стримовање прошлог месеца, али је Грајмс охрабрио музичаре да наставе да користе њене услуге за прављење музике.

Певач „Пет шоп бојса“, Нил Тенант рекао је за Радио Тајмс да је узбуђен због могућности које пружа ова технологија.

„Постоји песма за коју смо написали рефрен 2003. године и никада нисмо завршили, јер нисам могао да смислим стихове“, рекао је Тенант.„Али сада са вештачком интелигенцијом можете да убаците дело

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".