Различити типови каросерија аутомобила одражавају различите потребе. Неки возачи преферирају мале хечбек аутомобиле, док други бирају пространије опције попут каравана или СУВ возила.

Истраживање спроведено у Србији од стране компаније царВертицал открива да наши возачи преферирају хечбек аутомобиле у односу на друге типове каросерија возила.

Удео СУВ возила расте

Хечбек је најпопуларнији тип каросерије аутомобила у Србији (чини 37,4% свих провера историје возила које је царВертицал обавио у 2023. години), што је пад у односу на 37,5% у 2022. години.

Популарност СУВ возила је порасла са 13,1% прошле године на 19,4% ове године, постајући други најпопуларнији тип каросерије аутомобила. Иако су каравани трећи најпопуларнији тип каросерије у Србији, њихов удео је опао са 21,7% у 2022. на 17,4% у 2023. години.

- Готово свака пета провера историје возила у Србији односила се на СУВ ове године. То је глобални тренд: каравани и лимузине постају мање популарни, док популарност СУВ и МПВ возила расте - каже Матас Бузелис, аутомобилски стручњак из царВертицал-а.

Лимузине бележе највећи пад - са 23,9 на 16,6 одсто.

- Можда је главни разлог зашто возачи напуштају лимузине то што нису практичне за градске возаче. Већи аутомобили са малим пртљажником нису нешто што људи желе за свакодневну употребу. Каравани такође постају мање популарни у Србији и другим европским тржиштима - објашњава Бузелис.

Према Бузелису, није важно који тип аутомобила купци одаберу све док не прескоче кораке у процесу куповине, укључујући обављање тест вожње, проверу физичког стања у радионици и извршавање провере историје возила. Извештаји о историји откривају забележене штете на возилу и манипулацију километражом, помажући у филтрирању лоших избора пре него што уложе време и новац у физичке прегледе и тест вожње.

(царВертицал/б92)

БОНУС ВИДЕО: