Аутопут кроз престоницу, од петље Београд, преко Мостара до Бубањ потока постао је градска саобраћајница. Нова Уредба о категоризацији путева коју је недавно усвојила Влада Србије, најпрометнију деоницу у главном граду сврстала је у категорију путева другог Б реда. Исти статус добила је и деоница од Војвођанске улице на Новом Београду до петље Сурчин, у чијем продужетку је аутопут Милош Велики.
У Јавном предузећу Путеви Србије кажу за РТ Балкан да је отварањем сектора ВИ Обилазнице око Београда, деоница пута, од петље Београд, преко петље Мостар до Бубањ Потока изгубила на значају по питању међународног саобраћајног повезивања.
Сходно наведеном, указала се потреба за изменом категорије предметне деонице пута, коју је у складу са важећом Уредбом о критеријумима за категоризацију јавних путева, могуће категоризовати као државни пут ИИ Б реда. Разлог измене категорије пута је исти и за деоницу Нови Београд (Војвођанска улица) - петља Сурчин Југ - наводе у Путевима Србије.
Из овог јавног предузећа напомињу да промена категорије пута неће имати утицаја на возаче, нити на приоритет његовог одржавања.
Деоница од Бубањ потока до петље Београд која се налази пре Добановаца дуга је нешто мање од 30 километара.
Промена статуса аутопута кроз Београд најављивана је годинама уназад, а тај план је изнео садашњи министар саобраћаја Горан Весић, док је био на месту заменика градоначелника Београда. Тада је било најављивано да ће то првенствено значити да ће зауставна трака постати додатна возна трака где год постоје просторне могућности. Иначе, аутопут се на Новом Београду и сада зове Булевар Арсенија Чарнојевића, а у старом делу града носи имена Франше Депереа и Стевана Првовенчаног.
"Категоризација путева означава како ће се регулисати саобраћај, ко сме да иде тим путем, а ко га одржава. Од услова одвијања саобраћаја, начина регулисања и начина одржавања, то опредељује врста пута, односно његова категоризација. Ово остало се регулише саобраћајним знаковима и на друге начине. Овом изменом је проширена могућност употребе пута, није смањена нарочито с обзиром на значај Обилазнице око Београда на коју је усмерен теретни саобраћај", каже професор Милан Вујанић.
БОНУС ВИДЕО
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".