Влада је усвојила нову уредбу о категоризацији путева којом би, поред осталог, део ауто-пута од петље Београд до Бубањ Потока, постао градска саобраћајница. Стручњаци упозоравају да возачи и пешаци треба да поштују постојећа правила и сигнализацију, а најављује се и увођење додатне категорије – мото-путева.
Недоумица, после објављивања информације да је усвојена уредба о категоризацији путева, наводи многе возаче да већ сада крше прописе и чине прекршаје, јер тај део ауто-пута у пракси још није градска саобраћајница. "Апел грађанима је да поштују саобраћајну сигнализацију да не обраћају пажњу на саму уредбу, јер сама уредба не значи да је то од данас, већ сада градска саобраћајница. Све док имамо на свакој улазној рампи знак за ауто-пут, морамо поштовати тај знак и понашати се као да смо на ауто-путу", истиче Мирко Коковић из Агенције за безбедност саобраћаја.
Новом уредбом деоница од Сурчина до Новог Београда и пут од петље Београд до петље Бубањ Поток категоризоване су као пут другог Б реда. Надлежни сматрају да је на тај начин створена могућност да се саобраћај ефикасније организује и изменом намене прилагоди потребама главног града.
- Следе анализе које се баве анализом саобраћајних токова на пролазу овакве једне саобраћајнице кроз насеље. По спровођењу таквих анализа утврђује се који су све то потребни садржаји који би се унапредили или променили и додали на оваквој једној саобраћајници, а да би имали утицаја и на саобраћајне токове. По изради тих студија иде пројекат саобраћајне сигнализације који све те садржаје који су се утврдили да су потребни имплементира - објашњава Драган Павковић из ЈП 'Путеви Србије'.
Из Агенције за безбедност саобраћаја истичу да треба увести доста забрана. "Не можемо дозволити да се пешаци крећу том саобраћајницом тако да је неопходно постављање високе заштитне ограде на разделном острву и низ других ствари. Такође идеја је да крајња десна трака буде жута трака, односно прилагођена возилима јавног превоза и такси возилима, тако да верујемо да ће се то одразити јако позитивно на динамички саобраћај, односно на кретање возила кроз сам град”, наводи Мирко Коковић. Важно је, да сви учесници у саобраћају знају да измене још не важе, тачније мора се поштовати постојећа сигнализација.
Уводи се додатна категорија путева
У 'Путевима Србије' кажу да ће наредног месеца бити уведена додатна категорија. Поменути путеви постаће мото-путеви. "Мото-путеви су путеви који ће бити резервисани за искључиво моторни саобраћај и имаће физички раздвојене коловозе по смеровима и најмање две саобраћајне траке за сваки смер и тиме нам се стварају могућности, како за ову деоницу и за промену њене категорије и за усклађивање структуре државне путне мреже коју тренутно имамо, јер смо виновници да се задњих година све више гради саобраћајница које ће одговарати овој дефиницији", рекао је Драган Павковић из “Путева Србије”.
Према новој уредби поред изграђених и оних у изградњи, Србија има девет ауто-путева и 36 брзих саобраћајница. Инсталираће се звучне баријере на већини тих путева ради заштите од буке.
(РТС)