Јер реч је о бившем маневристи који је у уторак око 23.20 сати одмах по доласку теретног воза 48911 на пругу из смера Копривнице, учинио хвале вредан и храбар потез те тако спречио огромну катастрофу.

Чим је видео да воз, иначе тежак 2.000 тона, искаче из шина задњим вагоном и притом кида инфраструктуру, без размишљања је скочио на степеницу тог искоченог вагона и почео у вожњи да одврће ручицу.

Циљ му је био један - да испусти ваздух из кочионог вода па је аутоматски дошло до кочења свих кочница. И то на чуђење машиновође. Воз је коначно стао, Лончеревић под адреналином је одахнуо, а станица је одмах постала поприште полицијског увиђаја, пише Јутарњи лист.

Из Синдиката влакова Хрватске изразито су поносни на свог члана којем је, сматрају, претходно радно место увелико помогло да се одважи на овако један присебан и храбар потез. Јер да није тако реаговао и снашао се у невољи у коју гледа, штета би била далеко већа, а пруга уништена и затворена до даљега.

- Чекамо Марка да нам се јави, јер тренутно спава. Можда ни сам још није свестан какву је катастрофу спречио. Био је на долазном перону код канцеларије где се иначе дочекује воз. Возови обично кроз станицу иду брзином од 20 км/х па је тако, претпостављамо, била брзина и тога. Влак је поред њега уредно прошао па је наједном почео да ломи перон, асфалт, шине... Била је то хаотична сцена и несносна бука јер је у питању 2000 тона које ломе све пред собом. Стројовођа ништа није приметио па је остао изненађен кад је изашао. А нашем Марку су помогли у тој критичној ситуацији у којој је нужно одмах реаговати и учинити најбољи потез, стечена искуства на ранијем радном месту маневристе - кажу за Јутарњи лист из Синдиката возова Хрватске.

На питање шта би било да Лончаревић није повукао наведени потез у овом случају и да је воз продужио даље, каже да би инфраструктрура на излазу била скроз покидана, што би довело и до затварања станице на којој су, иначе, у току радови. Реч је о станице кроз који се, закључује саговорник, одвија 95 одсто саобраћаја.

- Обављао сам послове у станици Дуго Село. Стајао сам на месту предвиђеном за дочекивање воза кад сам зачуо аларм. Убрзо сам приметио да је задњи вагон воза искочио из шина и да се не смањује његова брзина. Сигнализирао сам знак СТОП, али ме машиновођа више није видео. Морао сам брзо да реагујем јер времена за искључење напона у станици није било. Трчећи сам ускочио на предзаднји вагон у покрету и присилно зауставио воз. Све се одвило јако брзо, али најбитније је да је све на крају добро завршило - описао је кратко јунак дана Марко Лончаревић напомињући скромно да је "само радио свој посао".

БОНУС ВИДЕО:

(Јутарњи лист)