- Рад као стјуардеса мења вашу перспективу о многим стварима - , рекао је за ХуффПост Франческо Лентини, стјуард великог америчког превозника.

- Сазнате да многи људи путују из различитих разлога, било да се ради о одмору или сахрани, тако да научите да будете емпатични. Такође схватате да неки људи могу да буду безобзирни и да не размишљају о својим сапутницима - .

Да би се изборио са тим недостатком пажње и понудио смернице за путнике авионом, ХуффПост је питао Лентинија и друге стјуардесе која понашања увек избегавају када лете као путници.

Шетање без ципела

- Када сам путник на лету, никада ме нећете ухватити како извам ципеле, ходам бос или опуштено стављам ноге по зидовима и седиштима - , рекао је Џеј Роберт, бивши стјуард и оснивач Ај флај агенције. Поред недостатка друштвеног уређења, ту су и хигијенска разматрања.

- Пошто сам био сведок шта се дешава иза кулиса, нећу да излажем своју голу кожу подовима авиона - , приметио је Роберт.

- Видео сам труд који посада улаже у 'чишћење' тоалета на летовима, а тај влажни под у купатилу није влажан од воде из лавабоа.
Додао је: „Авионски теписи се обично чисте на месту, ако се уопште чисте током дневних ротација. Сусрео сам се са свим замисливим људским течним мрљама на тим теписима. Циљ чистача авиона је често само маскирање мириса; немају времена, посебно када је авион у функцији, да темељно очисте тепих."

Фото: Профимедиа

 

Упадање у простор посаде

- Као путник, никада не бих стајао у кухињи авиона дужи временски период - , рекао је Лентини. - Ово је радни простор стјуардесе где радимо и једемо. Последња ствар коју желимо је да нам путник игра јога позе док ручамо - .

Роберт је на сличан начин нагласио да су паузе које кабинско особље може имати између и током летова, ограничене. 

- Током летова на релацији Лондон-Дубаи, наше слободно време у униформи било је само 15 минута у временском оквиру од 15 сати, обично потрошено на брзину узимајући оброк који је често прекида неко коме је потребна помоћ - , објаснио је он за хуффпост. 

- Сада као путник, свесно се трудим да не улазим у просторе посаде, осигуравајући да могу да имају миран одмор за оброк. Третирање авиона као канцеларије кабинског особља је кључно. Не бих упао у ресторан или хотел и седео у соби за одмор за запослене да их гледам како једу, тако да изражавам исто поштовање особљу на небу. То је заједнички простор, а препознавање и поштовање ограниченог доступног простора је кључно - .

Звоњење дугмета за позив у ванредним случајевима

- Када сам у авиону као путник, једна ствар коју никада не бих урадила је да притиснем дугме за светло за позив осим ако није хитан случај - , рекла је Криста Трет, стјуардеса велике америчке авио-компаније.

- Већина људи мисли да је то дугме за додатна пића и грицкалице. Али у стварности, позивна светла треба сачувати за хитне случајеве. У већини случајева, стјуардесе никада не седе и стално трче све време радећи ствари, тако да је звоњење на лампици да затражи још једно пиће као путник нешто што никада не бих урадила. Она је напоменула да стјуардесе често пролазе кроз кабину да обаве безбедносне провере, па ако вам затреба још једно пиће, онда можете питати. Или ако је светло сигурносног појаса искључено, добродошли сте да одете у кухињу да поднесете захтев.

- Устаните, протегните ноге и идите назад да бисте се поздравили - , рекла је Хедер Пул, стјуардеса и ауторка књиге „Став крстарења: Приче о падовима, драма посаде и луди путници на 35.000 стопа“.

Предаја смећа стјуардеси приликом укрцавања

- Никада не бих предао смеће стјуардеси док се укрцам у авион - што се дешава прилично често - , рекао је Лентини. - Људи долазе у авион са својим отпадом са терминала и дају га стјуардеси да га баци. Стјуардесе морају да обаве важне провере пре лета и да процес укрцавања тече несметано док путници слажу своје торбе и проналазе своја места. Зато покушајте да баците своје смеће у једну од посуда на аеродрому пре укрцавања.

БОНУС ВИДЕО: