Стручњак за аутомобиле је поделио на свом Јутјуб каналу савете за ''прву помоћ'' како бисте лакште избегли катастрофу или је бар смањили.

- Пре свега, немојте се залетати да купујете први аутомобил који сте дошли да погледате. Ако сте се већ одлучили за одређени модел, онда је потребно да пробате бар три или четири примерка тог модела, како бисте их међусобно упоредили. Имајте на уму када купујете полован аутомобил да он није без мане. Ако тражите таквог, онда је можда боља опција за вас да купите нов - почиње Немања.

Наглашава да је обавезно да гледајте да ли вам је власник довезао прљав ауто, јер то може бити знак да жели да прекрије неке недостатке или је то јасан показатељ како га је он раније одржавао.

Фото: Зоран Јовановић Мачак

 

- Такође, када дођете да погледате ауто, прво проверите број шасије и мотора. Ако постоје трагови физичке обраде око тих места, онда може да значи да је ту нешто нерегуларно рађено - наставља он.

Било би пожељно да ауто који гледате има два оригинална кључа, да има фабричку књигу са упутствима, као и сервисну, уколико је купљен нов у Србији.

- Када се фокусирате на спољашњост аута, погледајте да ли стоји равно, да ли нагиње на неку страну и како вам, генерално, изгледа. Даље, јако је битно да погледате зазоре, они много откривају да ли су правилни - објашњава стручњак.

Напомиње да је посебно битно да погледате зазоре око хаубе, јер то може бити знак да је било фронталног удеса. Исто тако, погледајте и фарове да ли су исте боје.

Фото: Н. Карлић

 

- Кедери су, такође, битни. Уверите се да нема неравнина и да нису лепљени накнадно. Када подигнете хаубу и видите ту неке чудне варове на шасији аутомобила, онда то може да значи да је било неке веће хаварије, а онда је јако битно да се зна да ли је ауто испао из оне његове фабричке осе, јер то више никад не може да се врати на оно што је било - прича Немања и додаје:

- Ако нисте барем просечан познавалац аутомобилских мотора, а свидео вам се модел, најбоље је да га одвезете код свог провереног мајстора који ће утврдити да ли постоје неправилности код рада мотора.

Да бисте утврдили да ли уопште вреди ићи код мајстора, прво је потребно да упалите мотор и да га пажљиво слушате. Када гледате моторни простор, проверите да ли има трагова уља, што истиче као битно. Важно је да је сув.

- Исто тако, када упалите ауто, погледајте да ли из ауспуха излази светао или тамни дим. За све врсте дима постоји узрок у виду квара - наставља.

Када гледате унутрашњост аутомобила, пре свега, битно је да кабина као целина изгледа комплетно, да се не осети превелика исхабаност. Обавезно погледајте и стање управљача, односно његов обруч, ручице, мењач, седишта, али и стање појасева.

Ако на контролној табли пише да је ауто прешао 100.000 километара, а делује вам исхабано, онда је ту нешто рађено са километражом.

Проверите и да ли има влаге или воде испод патосница и у гепеку.

- Немојте никада да купите аутомобил пре него што га пробате бар 10-ак километара. Уколико вам током вожње одговара ваш положај као возача у аутомобилу, онда је следећи корак провера на равном путу, где је неопходно да пустите волан и видите да ли вам вуче у неку страну - закључује Немања.

За крај, усредсредите се и на звукове док возите. Посебно је лоше ако се чује хуктање турбине или звук ударања метала о метал. Такође, мењач не сме да крчи приликом степена преноса и да трепери када је у брзини или леру.

БОНУС ВИДЕО: