По неким проценама, али и речима продаваца, 40% наших возача долива самостално, док осталих 60% није склоно самопослуживњу, а ови који су у већини формално правно поступају исправно, наводи се у емисији САТ на РТС.

Закон о трговони препознаје самоуслуживања, али противпожарни прописи не! Односно, постављају претеране захтеве по којима је потребно знање и обука на нивоу лица задуженог за точење горива у рафинеријама. Да ли онда када дођете на бензинску станицу и сами почнете да точите гориво правите прекршај?

- Зависи ко тумачи прописе, Сектор за ванредне ситуације МУП када тумачи прописе, и уопште та бранша, они сматрају то манипулацијом горива попут оног у рафинеријама и складиштима што не постоји нигде у свету. Самопослуживање на безинским станицама је уобичајно у свим земљама Европе. Она је код нас једним прописом регулисано на такав начин да је могуће и дозвољено, а другим прописом заправо се доводи у питање да ли је дозвољено возачу да сам точи гориво у своје возило. Зато би било добро да се у неком наредном периоду то искристалише и протумачи прецизније јер доводимо у опасност и власнике бензинских станица и потрошаче - рекао је генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић за емисију САТ.

Фото: Д. Дозет

 

Занимљиво је питање "шта ћемо онда са бензинским станицама на којима је предвиђено самопослуживање, па и са онима на којима нема физичког присуства запослених?". Има их свуда у Европи и свету али и све више код нас.

Наши прописи дозвољивају њихов рад, чак прописују и потребну опрему, видео надзор и сл. и на њима само купци могу да сипају гориво. У овој неусклађености прописа постоји ипак неко сагласје а оно се односи на точење течног нафтног гаса (ТНГ).

- Противпожарни прописи сврставају бензинске станице у категорију веома опасних постројења попут рафинерије и складишта. Обавеза обуке, чак запослених точиоца је иста као у овим постројењима што нема никаквог смисла. Једино где је обука важна и где возачи не смеју сами да сипају гориво у своје возило где заправо сипање ТНГ. ТНГ због својих криогеник карактеристика има низ опасности који могу да настану и због тога је важно да увек, без изузетака, раде запослени на бензинским станицама који су за то обучени - наводи Томислав.

(Ртс)

БОНУС ВИДЕО: