Сигурно сте приметиле возећи се у јавном превозу да је већина седишта  идентичног дизајна и материјала - шарених линија и неправилних облика. Ако мислите да се неки уметник заиграо, варате се. Све има своје разлоге, па и шарена седишта у аутобусима, тролама, возовима...

Свакодевно се само у једном аутобусу превезе хиљаде људи, дешава се да неко проспе нешто, те је седишта теже одржавати редовно чистим. Материјал у комбинацији са шарама које се преплићу одличан је избор за прикривање прљавштина. Дизајнери су смислили још један генијални начин. Шаре на седиштима нису нимало примамљиве нити лепе, те се нико неће превише задубити у њих и уочити прљавштину.

И боја игра велику улогу. Седишта са тамним и шареним нијансама изгледају чистије него да су у некој светлијој или једној боји. Иначе, материјал кој се користи за тапацирање седишта у јавном превозу зове се мокет.

- Долази од француске речи за тепих. Мокет су видели и на њему седили милиони путника у аутобусима, возовима, трамвајима и тролејбусима више од 100 година - објаснили су из "Лондон Транспорт" музеја.

Како су истакли, мокет је одабран за јавни превоз из два разлога. Прво, зато што је издржљив. Друго, јер његова боја и узорци прикривају знакове прљавштине, истрошености. Поврх тога, овај мокет је имао предност јер је био једноставан и јефтин за масовну производњу.

БОНУС ВИДЕО