Таман што се у јавности стишала бука коју је за собом оставио деби-сингл тада анонимне матуранткиње XИВ београдске гимназије и њене песме „Мустафа“, те „црвених саксија на главама“ о којима се до изнемоглости дискутовало по штампи као о могућем атаку на осећања појединих народа и народности, „Рибља Чорба“ је крајем те 1981. објавила свој трећи, и по многима најбољи албум „Мртва природа“.

Фото: Новости

 

 

За разлику од матуранткиње Драгане Шарић и тек рођене Беби Дол, која је сама небројано пута покушала да објасни да је њен соло првенац заправо омаж Лоренсу Дарелу и „Александријском квартету“, афирмисани рокер Бора Ђорђевић није ни морао да се осврне на Ремарка и своју песму „На западу ништа ново“.

Уместо њега, воздигли су се чувари тековина НОБ-а и окомили на стихове „за идеале гину будале“ и „кретени дуже буне и гину“, те изричито захтевали од СУБНОР-а да се „Мртва приорода“ забрани и повуче из продаје. Међутим, било је исувише касно.

Већ почетком следеће 1982. године, „Рибља чорба“ је кренула на југословенску турнеју, како би промовисала „Мртву природу“.

Турнеја је названа „Од Чачка до Београда – Ко преживи причаће“, а да је име уистину било злокобно, показало се већ у њеним првим данима.

Фото: Новости

 

 

На концерту у Загребу, који је одржан 8. фебруара у Леденој дворани, у гужви и стампеду који су, како је тада образложено, настали због лоше организације, погинула је тинејџерка Жељка Марјановић (14), која је дословно прегажена, док је још двадесетак младих повређено.

Хајка која је већ увелико трајала због стихова песме „На западу ништа ново“, настављена је и беспризорном употребом трагичне смрти тинејџерке, а све у циљу коначног обрачуна са Бором Ђорђевићем и контролом над општом хистеријом коју је „Рибља Чорба“ изазивала широм бивше државе.

Деловало је да група неће успети да се одупре свим притисцима те да ће „Ко преживи причаће“ још једном показати сву своју злокобност тиме што је на послетку ни „Чорба“ неће преживети. А онда је наједном сва халабука, прогон и хајка утихнула.

Васколиким бранитељима тековина НОБ-а и душебрижним чуварима морално-неискварене социалистичке омладине, уста је запушио нико други до – тадашњи председник борачке организације. Када су се ствари коначно стишале, „Чорба“ је ушла у лондонски студио да снима свој четврти албум „Бувља пијаца“, чије су песме претходно испромовисане у култном филму „Тесна кожа“.

Фото: Новости

 

 

Много година касније, Бора Ђорђевић је у једном интервјуу открио да борачка организација и њен тадашњи председник није стао иза „Чорбе“ јер је био њен фан, већ зато што је, како је навео, „нечија швалерка хтела да постане певачица“, а да је он, као афирмисани и обожавани хит мејкер, требало да јој напише песму. О коме се конкретно ради никада није открио, што међутим није био проблем познаваоцима ондашњим приликама.

Тако је портал „Данас“, пре две године, у тексту посвећеном 40. годишњици Чорбиног албума „Бувља пијаца“, открио да је Бора током бурне 1982. радио са „Генерацијом 5“, дечјим хором „Колибри“, као и да је потписао насловну нумеру „Секс бомба“ са истоименог деби-албума сарајевске поп-певачице у неуспелом покушају – Алме Екмечић. Идентификација мистериозне „швалерке“ се тада чинила успешном.

Ко је Алма Екмечић?

Заносна и витка плавуша, изражених атрибута, којој су лични печат давале и по које несавршености, била је несумњиво југословенска секс - бомба с почетка осамдесетих, овековечена и титулом друге пратиље мис Југославије Јадранке Бањац.

Називали су је југословенском претечом Саманте Фокс и Сабрине, будући да је спот за њену најпознатију песму, а коју је подсетимо, испоручио Бора Ђорђевић, а продуцирао Енцо Лесић, пратио видео-споту чијем су фокусу били купање и тесан бикини

Алмине вокалне способности, које у „Секс бомби“ звуче попут Мини Маус на хелијуму, биле су, разумљиво у другом плану, наспрам њеног атрактивног изгледа.

Оригинални спот доспео је на Јутјуб пре десетак година, и једно време је био апсолутни хит на друштвеним мрежама, како због саме Алме и њене интерпретације, тако и због Бориног текста: У гимназији професор фискултуре/Рече ми добро си развијена/Човјек је волио авантуре/И пазио да га не види жена/Млади забораве неискуство/стари забораве старење/И сви у мени гледају само обичну женку за парење/Секс бомба дар мајке природе/Секс бомба савршене груди/Секс бомба дар мајке природе/ Звижде за мном ђеца и озбиљни људи.

(Нова)

БОНУС ВИДЕО: