Наш језик богат је разним изрекама које је странцима тешко објаснити, а једна од њих је "Шио ми га Ђура" (а користи се и "Шио му га Ђура").
У данашње време ово се користи када је нешто промашено, нешто није успело или када је нешто узалудно или лоше направљено, а некада се користио са сасвим другим значењем - у смислу да је неко у вези са нечим претерао у перфекционизму.
То нас доводи до приче о томе ко је био Ђура и зашто се каже “Шио ми га Ђура”.
Двадесетих година 20. века мушко одело изгледало је овако: сако широких рамена, високи струк и шпицасти ревери. Кошуља бела, панталоне до чланка сужене испод колена.
Популарна су била уска али и одела са широким кројем тзв. оксфордски стил, те врећасти стил са сакоом равног кроја, прслуком преко кошуље и тренш-кот мантилом за кишу.
Прочитајте још
Шешир је обавезан, од флица или штофа, или онај од сламе и платна за лето. Кицоши су још додавали и модне детаље као што су: марамица у џепу, штапу, камашна, хозентрегери, игла у кравати И табакера у џепу. Боја у тренду сива или смеђа.
Фрак је ишао у комплету са белим прслуком, белом кошуљом са седефним дугметима на манжетнама и грудима, са тврдом крагном и лептир машном, уз лаковане, црне ципеле. Правила тако кажу: "Ако је дама у свечаној тоалети - пратилац носи фрак, ако је она у обичној вечерњој хаљини - он је у смокингу".
Између два рата у Београду одело угладној градског господи шио је још угледнији шнајдер Ђура Јаношевић, он је имао најстарију и најцењенију кројаћку радњу, основану 1889. која се налазила у Кнез Михаиловој улици. Њен власник кројио је таква одела да су се она препознавала на бакетима, у позориту, на улици, па и у Скупштини.
Милан и Бранко, синови Ђуре Јаношевића, најчувенијег модног кројача и трговца у Србији, поводом прославе 40 година постојања фирме, 1929, организовали су, до тада невиђену, акцију у својој продавници.
Током прославе, која је трајала 40 радних дана, сву робу су продавали са попустом од 40%, сваком већем купцу поклањали по 40 динара, сваку 40. муштерију наградили бутељком вина, краватом или свиленим рукавицама, а поделили су и 40 вредних награда: бунде, капуте, свилене мараме, сребрне сервисе итд, највећим купцима који су готовином пазарили и све то уз 40 банкета организованих на крају сваког радног дана током трајања акције.