Истраживање је показало како емоционалне поруке утичу на понашање купаца приликом куповине. Већа је вероватноћа да ће се купити појединачне банане ако су приказане као "тужне банане".
Многи људи су веома избирљиви при куповини воћа и поврћа. Ако краставац није довољно раван или јабука има неколико тачака, производ се обично оставља тамо да "лежи".
Саосећање као средство за повећање продаје и смањење отпада
Једноставним позивањем на саосећање људи, трговци би могли значајно да повећају продају мање популарног воћа и поврћа, сугерише студија спроведена на Универзитету Бат, РВТХ Ахен и Гете универзитету у Франкфурту. Ове студије су објављене у часопису "Психологија и маркетинг". Анализирано је куповно понашање 3.810 купаца ланца супермаркета "Реве".
Током периода од 192 сата, истраживачи су посматрали продају појединачних банана, које се често занемарују на полицама. На почетку, уз неутралну најаву да су доступне за куповину, продато је у просеку 2,02 појединачне банане.
Не, увођењем натписа са емотивном поруком „Ми смо тужни самци и желимо да будемо купљени“, продаја је порасла на просечно 3,19 банана на сат, што је повећање од чак 58 одсто.
Прочитајте још
Ефикасност емоционалних порука
Занимљиво, и друга порука са натписом "Ми смо самци" повећала је продају, али знатно мање - на 2,13 банана на сат, односно раст од само 5,4 одсто. Тиме је потврђено да је емпатија према „тужним“ бананама много јача.
Профит за животну средину и трговце
Истраживачи истичу да такве стратегије не само да повећавају продају, већ и помажу у смањењу отпада. Продајом појединачних банана, које би иначе биле бачене, трговци доприносе очувању животне средине и остварују додатни приход.
БОНУС ВИДЕО: