Тридесет хиљада километара жуте траке у Београду, која је резервисана за такси и возила јавног превоза, требало би да убрза саобраћај. У пракси често путнички аутомобили, иако је то забрањено, направе застој управо у жутој траци. Улазак у жуту трку не значи да ће брже стићи тамо где су кренули.

"Највише непоштовања жуте траке имамо на Бранковом мосту где возачи покушавају поготово када се крећу иза аутобуса како би сакрили своје таблице од камере, међутим то је једна велика грешка, тако да апелујемо да не раде то, зато што камере снимају и са предње и са задње стране тако да вероватноћа да преварите систем је такорећи немогућа'', навео је помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Мирко Коковић.

Фото: Милена Анђела

 

 

Систем контроле камерама постоји, али се прекршаји и даље гомилају.

''Поред камера имамо врло често и саобраћајну полицију која контролише прописе. Оно што је најбитније јесте да је извесност да ћете бити санкционисани изузетно велика и то утиче на саобраћајну културу и генерално на поштовање саобраћајних прописа'', додао је Коковић.

Путничка возила у жутој траци најчешћи узрок гужве

Када путничка возила заврше у жутој траци стварају се гужве управо тамо где не сме да их буде.

За непоштовање жуте траке законом је предвиђена казна од 5.000 динара. Намеће се питање да ли је велики број прекршаја управо због ниске казне или можда због тога што у пракси не буду увек кажњени сви који се непрописно нађу у жутој траци.

''Саобраћајна полиција избегава да кажњава да не би додатно успоравала саобраћај. Ако зауставите возило додатно ће те утицати на загушење", каже професор Саобраћајног факултета Владимир Момчиловић.

Подсећа да се уз помоћ камера које служе за контролу саобраћаја могу без заустављања возила санкционисати сви прекршиоци, а тада им казна стиже на кућну адресу. Они кад знају да ће сигурно бити кажњени то ће сигурно имати одвраћајући ефекат", истиче Момчиловић.

Фото: Схуттерстоцк

 

 

Двадесет хиљада возача годишње крши правило

Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја, годишње око 20.000 возача, упркос забрани, вози жутом траком.

''Ако и даље имате прекршиоце којима није пуно да плате тај износ више пута, ако сваки пут буде санкционисан, он ће се након тога променити", сматра професор Момчиловић.

Сматра да би требало за тај прекршај увести и казнене поене. Момчиловић очекује да би се казненим поенима додатно демотивисали потенцијални прекршиоци, јер би, каже, евентулни губитак возачке дозволе довео до смањења броја таквих прекршаја.

За разлику од забране паркирања, која не важи викендима и државним празницима, забрана коришћења жуте траке на снази је и тада. Иако постоје саобраћајне табле, многи возачи не знају да на појединим деоницама забрана коришћења жуте траке траје само од 7 до 21 и од 14 до 18 часова. То значи да ван саобраћајног шпица можете да возите и тракама које су за такси и возила јавног превоза.

(РТС)

БОНУС ВИДЕО