Како је појаснио градоначелник Београда Александар Шапић на конференцији за медије, циљ динамичког реда вожње је да возила градског превоза стижу на стајалишта онда када има довољно путника, како возачи не би возили празне аутобусе/трамваје/тролејбусе и како се не би дешавало да у исто време дођу 2 возила, а онда 15 минута нема ниједног.

Он је подсетио и да је ранији ред вожње у централним градским општинама функционисао тако што се одређивао полазак на почетној станици и да се онда вршила предикција колико би требало времена, на основу неког извезеног круга, да возило крене. Тиме се, према његовим речима, добијало фиктивно време поласка за које су знали само диспечер и возач, али не и грађани.

"Ви га нисте ни знали, јер ви нисте знали када долази, на пример линија 17 између три и пола четири на Сава центру. Ви сте могли да нађете на неком сајту када са полазне станице креће, али возач је знао када је то тачно. А онда су они кад се заглаве у саобраћају звали диспечере и питали их да ли могу да се искључе да би стигли, и искључе се. Онда он избаци путнике, па не стаје на стајалиштима, па троши мање бензина јер није оптерећен, а плаћа му се по километру... Људи онда гледају како пролази празан аутобус и све то да би стигао на ред вожње, који је фиктиван - истакао је додајући да су ово све биле мане претходног реда вожње, те да је зато одлучено да се он мења.

Фото: Петар Милошевић

 

Како ће функционисати динамички ред вожње

Према речима градоначелника, динамичким редом вожње "возачи више неће јурити време кад треба да буду на почетној станици", јер ће на њима сада постојати посебна табла која ће возачима давати знак када треба да крену.

- Прво смо укинули плаћање приватницима по проведеном времену у саобраћају, него само онолико колико пређе километара. Друго, не може више да затвори врата и да вози на почетну станицу, нема тог диспечера који ће му рећи кад треба да буде на почетној станици, јер неће јурити радно време. Уводимо посебне табле које ће возачу давати сигнал када треба да крену. Зато што ћемо ми након сваког круга који обиђе радити поновну рекалкулацију у односу на распоред осталих возила и трудити се да сва возила буду у једнаким интервалима да се не би дешавале "кобасице" - рекао је Шапић на јучерашњој конференцији.

Фото: П. Милошевић

 

Дупли ГПС омогућиће да се у сваком моменту зна где је возило

Захваљујући дуплом ГПС-у знаће се у сваком моменту где се возила налазе, казао је.

- Седамнаестица на својој рути има, рецимо, 23 возила. Ми ћемо израчунати, на основу њиховог кретања, на колико треба да креће свака следећа 17 да се не би правиле велике рупе и да се не би правиле те "кобасице" - појашњава он.

Како додаје, када се извезе сваки круг радиће се пресек.

- У четири поподне када се две споје онда ћемо једну да пустимо, а друга ће да сачека 2 минута на почетној станици због динамичког реда вожње, јер у том моменту ми радимо нови пресек или обрнуто. Када је једна отишла даље, па се направила рупа између два возила, онда возило креће одмах, а возач ће то знати захваљујући софтверу који га хвата у моменту када је дошао на почетну станицу - рекао је Шапић.

Фото: Милутин Лабудовић

 

Динамички ред вожње прилагођавање реалности

Он је појаснио да је динамички ред вожње прилагођавање реалности и покушај да се ниједно возило више не вози празно, ма колика год да је гужва.

- Нема шта ти да затвараш врата и пролазиш поред људи, стоји и чекај, а кад дођеш на почетну и завршиш круг ми ћемо урадити нови ресет и дати ти нову динамику када крећеш, све у жељи да имамо равномерно, колико је год могуће, распоређену линију једну за другом јер не можемо до краја да утичемо и на то, јер они немају, као што знате аутономне траке - појашњава градоначелник.

Казао је и да се настоји да се, колико могућности дозвољавају, мењају одређена саобраћајна решења јер се Београд значајно променио у претходних десетак година и на улицама је много више возила.

- Покушавамо да, до тренутка док Београд не добије метро као примарни вид превоза, смањимо и успоримо процес загушења саобраћаја - закључује он.

Фото: Профимедиа

 

У Београду од 1. јануара бесплатан превоз

Подсетимо, градоначелник Београда Александар Шапић је на конференцији представио планове Града за 2025. годину, где је најавио бесплатан јавни превоз у Београду од 1. јануара.

Он је истакао и да то значи да више нема плаћања ни дневних, ни месечних карата.

(Блиц.рс)

БОНУС ВИДЕО: