Још увек није јасно зашто је авион "Азербејџан ерлајнса" пао на земљу, а транскрипт последњег разговора пилота са контролом лета открива да су из летелице упозорили да губе контролу и висину, пре него што је авион нестао са радара. Убрзо се срушио у Казахстану, а првобитно се сматрало да је судар са јатом птица довео до трагедије.
Авион је из Казахстана летео за Грозни, главни град Чеченије.
Комуникација између пилота и контроле летења показује каква се драма одвијала на небу изнад Казахстана.
Борећи се да контролишу авион са 67 људи у њему, пилоти су тражили принудно слетање. У 8:12 по локалном времену, посада је пријавила да су оба ГПС-а изгубљена на Ембраеру Е190АР и затражила помоћ да се врати на аеродром у Бакуу, наводно након изненадног затварања аеродрома Грозни.
Прочитајте још
Транскрипт разговора пилота и контроле лета
У 8:16 је један од пилота рекао: "Имамо грешку у контроли, удар птица у кокпит. Удар птице у кокпиту (нечујно)…"
Одговор контроле: "АКСИ8243 Разумем те, каква ти је помоћ потребна?"
Капетан је рекао да жели да се врати на аеродром у Бакуу. Али у 8:17, пилот је најавио да се "креће ка Минералним водама" - аеродрому у јужној Русији.
Контрола му каже да "изврши леву орбиту", али пилотска кабина одговара: "Не могу да извршим, контрола је изгубљена".
У 8:19 један од пилота каже: "Не могу да издржим 150, имамо висок притисак у кабини".
Одговор контроле: "АКСИ8243 разумео". Минут касније, у 8:20 пилот каже: "Мој авион губи контролу".
У 8:21, према транскрипту који је процурио, посада одлучује да крене ка Махачкали, руском аеродрому на Каспијском мору. У 8:22 посада јавља: "Сада је хидраулика отказала".
Два минута касније, изгледа да пилот негира да је прогласио "стање невоље" у авиону и каже контроли: "Авион је у реду". Али, контролор летења тада не може добро да чује посаду.
"Врло вас је тешко чути… реци ми своју надморску висину", чује се из контроле летења.
Авион је потом нестао са радара на 37 минута пре него што се поново појавио док је покушавао да слети у Актау. Срушио се поред аеродрома у Казахстану, при чему је страдало 38 људи, укључујући пилоте и стјуардесу.
(Мирор)