Београђани би превоз у ширем центру града требало да чекају најдуже до десет минута, ако динамички ред вожње заживи. Уз то, од првог дана нове 2025. године, јавни градски превоз у Београду је бесплатан, дакле, без карте ће моћи да се користе аутобуси, тролејбуси, трамваји и БГ воз.

Суштина нових "правила" динамичког реда вожње је да аутобуси буду равномерно распоређени, да се не дешава као до сада да пролазе празни или у колони од по три-четири возила, а да их онда нема по пола сата. Како би се смањиле гужве на најфреквентнијим линијама број возила биће повећан за 20 до 30 одсто.

ФОТО: Јована Шведић

 

 

Постојећи ред вожње је донет 80-их година прошлог века, а сатница је одређивана према радном времену запослених у школама и здравственим установама. У међувремену, број становника у главном граду је драстично порастао, као и број аутомобила. Изграђени су неки нови делови града, а саобраћајне гужве поготово у шпицевима постале су огромне.

Сасвим је сигурно да је у таквим условима немогуће да се испоштују сви планирани поласци возила јавног превоза. Динамички ред вожње би у ствари требало да буде прилагођавање реалном стању на улицама у одређеном тренутку.

"На свакој окретници ће бити табла, која ће возачима давати сигнал кад да крену. Наког сваког круга које се обрне, радиће се калкулација у односу на распоред осталих возила. Трудићемо се да сва буду у истим интервалима, да се не би дешавале те "кобасице". Захваљујући дуплом ГПС у сваком моменту ћемо знати где се које возило налази, тако да ће се на основу њиховог кретања знати кад полази следећа, како се не би правиле велике рупе. Брже ће, свакако пролазити у 11 пре подне, него у четири поподне", рекао је Шапић.

Фото: Н. Скендерија

 

 

Шапић је истакао да је постојећи ред вожње био фиктиван и није служио ничему, већ да диспечер са возачима прави комбинације.

"Град се у последњих 15 година променио и саобраћајно и урбанистички. Због тога се дешавало, а од сада више неће, да чекате на пуној станици, а празан аутобус прође поред вас покушавајући да испоштује "ред вожње". И он прође, а људи остадоше да чекају. Тај ред вожње био је фиктиван и неутемељен у било чему. И ни на један начин није могао да буде испоштован због промена које су се дешавале у последњих двадесет година у саобраћају". 

Новинама је планирано да више нема класичног реда вожње, али ће се знати када су први и последњи поласци. Осим смањења гужви, намера надлежних је и да више Београђана почне да користи јавни превоз.

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО