СВИ МИСЛЕ ДА ЗНАЈУ: Како се правилно пали ауто

Извор: Нпортал 19.07.2024 09:01

Повратак на вест

Ваш коментар

Топ коментари

Dejan Bombarder

21.07.2024 05:38

Najpravilnije se pali šibicom, a ključem startujemo motor automobila.Zatim on nastavlja rad dok ga ne isključimo.

+6 -1

0 Одговора

Dušan

21.07.2024 11:13

Tačka 1. Ok. Tačka 2. Ne izbacivati menjač iz brzine! Pravilno: Proveriti da nije neko "čačkao" auto oa ubacio u brzinu! Ako smo sigurni da niko auto nije dirao, nema potrebe proveravati, JER SE AUTO NIKAKO NE OSRAVLJA U BRZINI PRILIKOM ISKLJUČIVANJA! Tačka 3. Ok. Tačka 4. Greška! Kod dobrog automobila dovoljno anlasovati 2-3 sekunde! 5 je već mnogo! Ako motor ne startuje (ne upali) ni za 5 sekundi, postupak ne ponavljati! Autu nešto fali!

+1 -3

0 Одговора

Dušan2X

21.07.2024 11:44

PS. Zaboravio sam osnovno. 2. tačka, koja je pogrešna (oko izbacivanja iz brzine) , je vrlo bitna! Nakon prve tačke (pritiskanja kvačila), ključ se okrene u prvi "Kontakt položaj"! Tada se na instrument tabli upale sve kontrolne silalice! Tiho se čuje rad pumpe za gorivo, jer ona odmah počinje sa radom! Postoji verovatnoća da je usled dužeg stajanja auta, došlo do isparavanja benzina, te pumpa nadopunjava gorivo do motora. Za nekoliko sekundi, kompjuter vrši sve provere, i na tabli se gase sve kontrolne sijalice, osim sijalice za punjenje akumulatora, i žute sijalice u znaku volana, koja označava da auto nije spreman za vožnju, jer još ne radi servo motor, ili pumpa za hidrauliku volana! Nakon toga statrtujemo auto, za 1-3 sekunde. Nakon 1 sekunde, gasi se kontrolna sijalica u znaku akumulatora, tj. počinje rad alternatora, dopunjavanja akumulatora, i snabdevanja automobila strujom. Nakon par sekundi, gasi se i žuta sijalica u znaku volana, što možete osetiti na volanu (lako se okreće). Kada su sve kontrolne sijalice pogašene, a auto nije pid ručnom kočnicom (ako jeste, sija crvena kontrolna zaručnu), koju naravno treba spustiti (otkočiti), a nakon toga možete voziti. Na instrument tabli treba da ostanu upaljene oznake za temperaturu motora, i količinu giriva, ukoliko su instrumenti digitalni! Toliko kratko, da ja, koji sam 25 godina vozio "Stojadina" i koji to ništa nije imao, vama objasnim kako se pravilno startuje auto, pa i Reno Clio2 1.6 16V benz. iz 2005 god. koji ja vozim od 2014.god!

+0 -5

0 Одговора

Bojkovic

21.07.2024 13:50

Hvala,i tako od 1977,jedno milion i 1/2km.sa oko 70-75,vozila.eto naucih

+3 -1

0 Одговора

Istina

21.07.2024 19:13

Kvačilo ok ali i kočnica obavezno.. toliko

+1 -0

0 Одговора

DžO

21.07.2024 23:09

Brate ja nemam ni kvačilo (automatik) a nemam ni gde da ubacim ključ ( start na dugme). Znači li to da ja ne smem uopšte startovati vozilo.

+4 -2

0 Одговора

Mića sremac

25.07.2024 23:06

Pa zar se to ne uči na prvim časovima vožnje? Ja sam to naučio pre 40 godina na obuci za vozača, a sad kako kaža Džo, nemam kvačilo i nemam gde da gornem ključ.

+0 -0

0 Одговора

Повратак на вест