Momirović je kazao da je taj projekat posebno značajan za Priboj i sva mesta južno od Užica koja su, kako kaže, tradicionalno povezana sa prugom Beograd-Bar.
Naveo je da je Srbija "otvorila tu priču" sa crnogorskim partnerima i ocenio da luka Bar ne može da opstane bez srpske privrede.
- Ako napravimo kvalitetnu železničku infrastrukturu kojom će se do mora voziti šest sati najkvalitetnijim vozovima, napravili smo ogroman iskorak u saobraćajnoj komunikaciji ne samo u Srbiji, već na Balkanu - rekao je Momirović.
Dodao je da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da se neće odustati od tog projekta jer je, kako kaže, pruga Beograd-Bar ključna za zapadnu Srbiju i "ključna veza Srbije sa Crnom Gorom".
Momirović je istakao da se ulaže više od tri miliona evra u rekonstrukciju većeg broja stanica i da je već rekonstruisana pruga do Valjeva na brzinu od 120 km na čas, a koja od puštanja u saobraćaj 1973. godine, kako kaže, nikada nije obnovljena.
- Sa rekonstrukcijama koje smo do sada uradili, do Užica sada putujemo 3 sata i 15 minuta, dok se pre 10 godina putovalo osam sati. Do Valjeva se stiže za malo više od sat vremena, a do Kosjerića za malo manje od dva sata - rekao je Momirović.
Na pitanje o radovima na obilaznici Straževica - Bubanj Potok, Momirović je rekao da je to najfrekvetniji deo na saobraćajnom mapi Srbije kada je reč o teretnom saobraćaju.
Naveo je da je gradnja obilaznice oko Beograda počela 1989. godine i da decenijama vlade nisu mogle da je završe, ali da je 2018. godine država ponovo pokrenula i odlučno krenula u realizaciju tog projekta.
Momirović je rekao da je završen sektor 4 - osam kilometara, a da se završava i sektor 5 - oko 4 km sa tunelom Straževica.
- Ostaje samo jedna deonica da taj deo obilaznice oko Beograda, u projektnom i građevinskom smislu pošaljemo u istoriju jer moramo da izmestimo teretni saobraćaj iz Beogarada i da omogućimo brzu saobraćajnu komunikaciju kargo saobraćaju - rekao je Momirović.
Govoreći o rokovima za završetak radova, ministar je rekao da je bilo nekoliko sela na deonici auto-puta i da je u proteklih godinu dana iseljeno više od 500 ljudi sa tog prostora.
- Ovaj projekat kasni više od 30 godina, ali ako pričamo o kašnjenju od dva ili tri meseca, to nije kašnjenje, onda je na vreme. Ovo su veliki projekti koje nismo realizovali proteklih decenija i teško je pogoditi dan - rekao je Momirović.
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".
Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".