Prema planu, to podrazumeva zamenu velikih tunelskih eskalatora, odnosno pokretnih stepenica u podzemnom stajalištu, što će prouzrokovati zatvaranje stanice, ali neće stopirati vozove. Oni će, ipak, prolaziti ovim delom grada, ali bez zaustavljanja.
Predviđeno je da se prethodno demontiraju sva tri postojeća eskalatora opremom za upravljanje i komandovanje i uklone sa postojećih oslonaca, da bi nakon toga bile postavljene nove pokretne stepenice, sa savremenom opremom.
Generalni remont sadašnjih pokretnih stepenica urađen je samo jednom i radio ga je proizvođač "Eskalator" iz Sankt Petrburga. Zbog dotrajalosti opreme, isteka resursa, kao i otežane nabavke delova, neophodno je da se postojeći eskalatori zamene savremenijim - kažu u "Infrastrukturi".
Sam postupak njihove demontaže veoma je složen zbog njihove veličine i težine. Kako bi uklanjanje bilo bezbedno, svaki eskalator se demontira u 13 sekcija, a po istom principu pristupiće se montaži novih. Na njihovom mestu predviđeno je da se ugradi novo postrojenje koje je specijalni tip pokretnih stepenica za javne objekte, železničke i metro stanice sa velikom frekvencijom saobraćaja.
Kapacitet novih stepenica biće 13. 500 putnika na sat
Teorijski kapacitet novog eskalatora iznosiće 13. 500 putnika na sat, a visina dizanja iznosi 30.8 metara dok je ugao nagiba 30 stepeni. U okviru zamene postojećih eskalatora predviđeno je da se postave dve pogonske mašine, komandni ormani za svaki eskalator kao i tri reviziona. Pored toga biće ugrađena i nova oprema za servisiranje stepenica.
Pročitajte još
O kako obimnom poslu se radi govori podatak da će čak 24 nedelje biti potrebno da se završe svi radovi, od uvođenja izvođača na gradilište do transporta do međuskladišta, izrade pomoćnih alata i demontažu, kao i same pripreme za demontažu, kažu u "Infrastrukturi".
Sam postupak demontaže predviđeno je da se izvede između 6. i 24. sedmice. Sledi postupak kompletnog čišćenja gradilišta, sa čime uporedo počinju građevinski radovi na prosecanju, izradi oslonaca i svemu što je neophodno da bi se pristupilo prvoj fazi montaže eskalatora koji traje 20 nedelja.
Među najdubljima u Evropi
Stanica "Vukov spomenik" izgrađena je na dubini od 40 metara, što je svrstava u red najdubljih u Evropi. Otvorena je 7. jula 1995. godine i dugo je bila jedan od najsevremenijih objekata u Srbiji.
NJenim puštanjem u rad omogućen je i razvoj gradske železnice, njom su spojena tri kraja – Batajnica, Resnik i Pančevo. Sama stanica izgrađena je na pet nivoa, a površina vestabila je čak 2.500 metara kvadratnih. Saobraćajni deo "Vukovog spomenika" sastoji se od dve tunelske cevi sa kolosecima,kao i centralnim i bočnim peronima dužine 220 metara.