Према плану, то подразумева замену великих тунелских ескалатора, односно покретних степеница у подземном стајалишту, што ће проузроковати затварање станице, али неће стопирати возове. Они ће, ипак, пролазити овим делом града, али без заустављања.

Предвиђено је да се претходно демонтирају сва три постојећа ескалатора опремом за управљање и командовање и уклоне са постојећих ослонаца, да би након тога биле постављене нове покретне степенице, са савременом опремом.

Генерални ремонт садашњих покретних степеница урађен је само једном и радио га је произвођач "Ескалатор" из Санкт Петрбурга. Због дотрајалости опреме, истека ресурса, као и отежане набавке делова, неопходно је да се постојећи ескалатори замене савременијим - кажу у "Инфраструктури".

Сам поступак њихове демонтаже веома је сложен због њихове величине и тежине. Како би уклањање било безбедно, сваки ескалатор се демонтира у 13 секција, а по истом принципу приступиће се монтажи нових. На њиховом месту предвиђено је да се угради ново постројење које је специјални тип покретних степеница за јавне објекте, железничке и метро станице са великом фреквенцијом саобраћаја.

Капацитет нових степеница биће 13. 500 путника на сат

Теоријски капацитет новог ескалатора износиће 13. 500 путника на сат, а висина дизања износи 30.8 метара док је угао нагиба 30 степени. У оквиру замене постојећих ескалатора предвиђено је да се поставе две погонске машине, командни ормани за сваки ескалатор као и три ревизиона. Поред тога биће уграђена и нова опрема за сервисирање степеница.

О како обимном послу се ради говори податак да ће чак 24 недеље бити потребно да се заврше сви радови, од увођења извођача на градилиште до транспорта до међускладишта, израде помоћних алата и демонтажу, као и саме припреме за демонтажу, кажу у "Инфраструктури".

Сам поступак демонтаже предвиђено је да се изведе између 6. и 24. седмице. Следи поступак комплетног чишћења градилишта, са чиме упоредо почињу грађевински радови на просецању, изради ослонаца и свему што је неопходно да би се приступило првој фази монтаже ескалатора који траје 20 недеља.

Међу најдубљима у Европи

Станица "Вуков споменик" изграђена је на дубини од 40 метара, што је сврстава у ред најдубљих у Европи. Отворена је 7. јула 1995. године и дуго је била један од најсевременијих објеката у Србији.

Њеним пуштањем у рад омогућен је и развој градске железнице, њом су спојена три краја – Батајница, Ресник и Панчево. Сама станица изграђена је на пет нивоа, а површина вестабила је чак 2.500 метара квадратних. Саобраћајни део "Вуковог споменика" састоји се од две тунелске цеви са колосецима,као и централним и бочним перонима дужине 220 метара.

БОНУС ВИДЕО: