Kako je saopšteno iz Sekretarijata za javni prevoz, radnim danima, na gradskim linijama saobraćaće 1088 autobusa, 130 tramvaja, 77 trolejbusa, 46 mini buseva, 12 elektrobusa i tri vozila "Guevara City Bus", odnosno popularni "vrabac" koji se može videti u pešačkoj zoni u centru prestonice.
Subotom će Beograđane voziti 867, a nedeljom 771 vozilo, što je više u odnosu na prošlogodišnji zimski red vožnje.
I žitelji prigradskih opština mogu da odahnu, jer će od danas ponovo ići više autobusa za Obrenovac, Barajevo, Sopot i Mladenovac. Prevoz putnika na prigradskim i lokalnim linijama radnim danima obavljaće 277 vozila, subotom 192, dok će nedeljom saobraćati 173 vozila. Takođe, primenom zimskog reda vožnje prestaju da rade sezonske linije. Uprkos najavljenom lepom vremenu i prijatnim temperaturama, od danas neće saobraćati ni sezonske linije koje su vozile do Ade Ciganlije, kao i linija 400 koja je saobraćala do vrha Avale. Tako će studenti i oni koji imaju višak slobodnog vremena do beogradskog mora moći da stignu biciklom ili linijama koje prolaze tim putem.
Govoreći o reformama gradskog prevoza koje je započeo pre oko šest meseci, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kaže da će tokom septembra napraviti presek stanja i govoriti o rezultatima mera koje je donela ova gradska uprava.
- Ne postoji nijedan dobronameran čovek koji vam neće reći da je sad prevoz čistiji, redovniji, frekventniji, sa ispravnim klima uređajima - istakao je gradonačelnik, gostujući na TV Pink. - Ono što je najvažnije, izašli smo iz ruku privatnika, tako da sada imamo kontrolu nad finansijama i sav novac se sliva u Grad Beograd. Uskoro ću objaviti podatke o tome koliko je veća naplata karata i koliko više sredstava pristiže u gradski budžet sa mnogo nižom cenom prevoza.
Pročitajte još
Klime obavezne u autobusima
PRVI čovek prestonice ranije je rekao da će svi autobusi morati da izađu na ulice jer će se to strogo kontrolisati.
- Vozači će morati da se prijave, jer ukoliko to ne učine, tretiraće se kao da vozilo nije u saobraćaju i neće biti plaćeni za taj dan, a biće i kažnjeni. Pooštrili smo kaznenu politiku i ukinuli mogućnost da se kazne naplaćuju samo 200.000 dinara mesečno po autobusu, a ići ćemo i sa znatno rigoroznijim kaznama. Mislim da za kaznama neće biti potrebe ukoliko se prevoznici budu držali pravila, a to jeste čistoća vozila unutra i spolja i rad klima-uređaja - rekao je Šapić za medije.
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".
Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".