Odgovor neće zadovoljiti one koji strpljivo čekaju u redu i gledaju kako se vozači priključuju u poslednjem trenutku. Danas su suženja jedna od najnepoželjnijih pojava u gradovima sa preopterećenim putevima, jer redovno donose drastično smanjenje protoka saobraćaja.

Upravo u takvim slučajevima mnoge nerviraju svi oni "pametniji" vozači koji dovezu do samog kraja trake, a zatim se nešto agresivnije uključe u traku.

Neki bi se, pak, što ranije uključili u saobraćajnu traku, pa to učine bar stotinak metara ranije, a na kraju se gužve povećavaju.

Verovali ili ne, ove pojave u našoj zemlji nisu regulisane zakonom. Na primer, u Velikoj Britaniji postoji takozvani Highway Code Rule 134, koji kaže da vozači moraju da prate znakove i na mestu gde im se predlaže da menjaju traku prilagođenom brzinom.

U svakom slučaju, tokom saobraćajnih gužvi, vozači ne smeju bez potrebe da menjaju trake. Takođe, najprotočniji saobraćaj je ako se uključite u prolaznu traku neposredno pre nego što se traka u kojoj se nalazite zatvori. Prevedeno, to bi značilo da ne ulazite u prohodnu saobraćajnu traku sto metara pre nego što se traka u kojoj se nalazite zatvori.

Spajanje u saobraćajnu traku treba da se odvija tako da svako vozilo iz prolazne saobraćajne trake prođe jedno vozilo iz druge saobraćajne trake. Ovakav rajsferšlus ili princip "zipperschluss" donosi optimalan protok saobraćaja.

BONUS VIDEO: