Odgovor neće zadovoljiti one koji strpljivo čekaju u redu i gledaju kako se vozači priključuju u poslednjem trenutku. Danas su suženja jedna od najnepoželjnijih pojava u gradovima sa preopterećenim putevima, jer redovno donose drastično smanjenje protoka saobraćaja.
Upravo u takvim slučajevima mnoge nerviraju svi oni "pametniji" vozači koji dovezu do samog kraja trake, a zatim se nešto agresivnije uključe u traku.
Neki bi se, pak, što ranije uključili u saobraćajnu traku, pa to učine bar stotinak metara ranije, a na kraju se gužve povećavaju.
Verovali ili ne, ove pojave u našoj zemlji nisu regulisane zakonom. Na primer, u Velikoj Britaniji postoji takozvani Highway Code Rule 134, koji kaže da vozači moraju da prate znakove i na mestu gde im se predlaže da menjaju traku prilagođenom brzinom.
U svakom slučaju, tokom saobraćajnih gužvi, vozači ne smeju bez potrebe da menjaju trake. Takođe, najprotočniji saobraćaj je ako se uključite u prolaznu traku neposredno pre nego što se traka u kojoj se nalazite zatvori. Prevedeno, to bi značilo da ne ulazite u prohodnu saobraćajnu traku sto metara pre nego što se traka u kojoj se nalazite zatvori.
Pročitajte još
Spajanje u saobraćajnu traku treba da se odvija tako da svako vozilo iz prolazne saobraćajne trake prođe jedno vozilo iz druge saobraćajne trake. Ovakav rajsferšlus ili princip "zipperschluss" donosi optimalan protok saobraćaja.