Nakon što je YouTube pokrenuo globalnu akciju sa ciljem da spreči dalju upotrebu blokatora reklama i pokuša da natera korisnike se pretplate na YouTube Premium uslugu, ukoliko ne žele da im se oglasi prikazuju, ta platforma se sada suočava sa dve posledice takve odluke, piše Smartlife.
Sa jedne strane, korisnici širom sveta zaista u velikom broju deinstaliraju blokatore, kako im pristup popularnoj video platformi ne bi bio potpuno blokiran. Sa druge, odluka YouTube-a je dovela do suprotnog efekta, pošto se rekordan broj ljudi okreće boljim alternativama za blokatoranje oglasa protiv koji YouTube još uvek nema načina na se izbori.
Tako je jedan od najpopularnijih blokera za Google Chrome pregledač – Ghostery, za poslednjih mesec dana imao tri do pet puta više instaliranja i deinstaliranja. Više od 90 odsto korisnika koji su deinstalirali tu ekstenziju su naveli potez YouTube-a kao razlog za svoju odluku.
Istovremeno, ovaj bloker beleži i rast broja instaliranja od 30 od strane korisnika Microsoft Edge pretraživača.
Slično je i sa AdGuard blokatorom, čiji je broj deinstalacija sa standardnih 6.000 dnevno, od strane korisnika Google Chrome-a, tokom oktobra porastao na 11.000. Rekordan broj deinstalacija od čak 52.000 je zabeležen 18. oktobra. Međutim, kako se plaćena verzija pokazala imunom na YouTube zabranu, AdGuard je između 18. i 27. oktobra imao 60.000 instalacija.
Prema svemu sudeći, čini se da akcija YouTube-a navela korisnike da potraže bolje alternative za čije suzbijanje YouTube još uvek nema rešenje. Među takvima je i NewPipe, YouTube-olika aplikacija sposobna da pokreće YouTube video zapise bez oglasa.
(Smart life)