Након што је YоуТубе покренуо глобалну акцију са циљем да спречи даљу употребу блокатора реклама и покуша да натера кориснике се претплате на YоуТубе Премиум услугу, уколико не желе да им се огласи приказују, та платформа се сада суочава са две последице такве одлуке, пише Смартлифе.
Са једне стране, корисници широм света заиста у великом броју деинсталирају блокаторе, како им приступ популарној видео платформи не би био потпуно блокиран. Са друге, одлука YоуТубе-а је довела до супротног ефекта, пошто се рекордан број људи окреће бољим алтернативама за блокаторање огласа против који YоуТубе још увек нема начина на се избори.
Тако је један од најпопуларнијих блокера за Гоогле Chrome прегледач – Гхостерy, за последњих месец дана имао три до пет пута више инсталирања и деинсталирања. Више од 90 одсто корисника који су деинсталирали ту екстензију су навели потез YоуТубе-а као разлог за своју одлуку.
Истовремено, овај блокер бележи и раст броја инсталирања од 30 од стране корисника Microsoft Едге претраживача.
Слично је и са АдГуард блокатором, чији је број деинсталација са стандардних 6.000 дневно, од стране корисника Гоогле Chrome-а, током октобра порастао на 11.000. Рекордан број деинсталација од чак 52.000 је забележен 18. октобра. Међутим, како се плац́ена верзија показала имуном на YоуТубе забрану, АдГуард је између 18. и 27. октобра имао 60.000 инсталација.
Према свему судећи, чини се да акција YоуТубе-а навела кориснике да потраже боље алтернативе за чије сузбијање YоуТубе још увек нема решење. Међу таквима је и НеwПипе, YоуТубе-олика апликација способна да покрец́е YоуТубе видео записе без огласа.
(Смарт лифе)