Emotikoni odnosno popularni "smajliji" iako donekle trpe prezir među starijom generacijom, poslednja istraživanja su pokazala da su oni najviše korišćen ideogramj u digitalnoj komunikaciji.
Emodži sa osmehom i suzama je najkorišćeniji ideogram u ovoj godini.
Kako piše "NJujork Tajms", pandemija je uticala na sve aspekte života, od mode do hrane, ali jedna stvar je ostala ista - "emodžije" koje šaljemo.
Prema podacima iz "Unicode Cosortium", devet od deset onih iz 2019. godine, i dalje su najkorišćeniji u tekstualnim porukama.
- Mnogo ljudi se može poistovetiti sa njim, iako se ta statistika ne bi uklopila u mišljenje treće genereciju - kaže Alexandar Robertson, istraživač iz kompanije "Gugl".
Pročitajte još
Sa druge strane, analizirani rezultati sa društvenih mreža donose nešto drugačiju situaciju. Na Tviteru su suze smeha na drugom mestu, dok je emodži koji plače najkorišćeniji.
Činjenica da je velika većina standardnih 10 ostala u upotrebi uprkos pandemiji govori u prilog njihovoj fleksibilnosti.
- Ovo govori da ne treba da koristimo široki spektar izraza, kao ni vrlo specifične koncepte - kaže direktorka kreatovnog sektora "Gugla" DŽenifer Daniel koja dalje objašnjava kako nam Kovid-19 emodži nije bio potreban budući da su tu emodži sa predstavnom bicepsa, flastera i slično.
Zanimljivost koju statistika donosi je da je emodži u obliku mikroba porastao u upotrebi sa 1086. na 477. mesto, ali se nije našao među najkorišćenijima.
- Još uvek imamo dosta toga za smeh ili plakanje, bila pandemija ili ne - zaključila je DŽenifer.
(New York Times)