Posetioci galerije "Spajalica" imali su ovog maja priliku da vide osmu po redu samostalnu izložbu umetnice Tanje Rajković pod nazivom "Tehnotopija".

Predstavila se sa deset slika koje su nastale u predhodne dve godine. Kao i u ranijim radovima, ovde se nastavlja kontinuirana, neumorna posvećenost socijalnim temama, društvu i njegovim problemima kao celini.

 

 

Slike kao da ilustruju davno Hakslijevo predviđanja da „nema slobode na ovom svetu, postoje samo pozlaćeni kavezi”, koja je u metaforičkom smislu postala naša realnost. Koristeći svima blisku estetiku pop arta i reklamnih plakata iz pedesetih godina XX veka, još uvek naivne, analogne epohe koja je elektronici dala zamajac, Tanja suptilno mapira probleme savremenog, digitalnog doba.

Ekrani koji su u početku otvarali prozor u svet i širili vidike čovečanstva, danas su zamke koje sputavaju pogled, fokusirajući ga direktno na ponuđeni format. Umetnica bira retro vizuale, kao podsetnik da izazovi sa kojima se danas nosimo, zapravo datiraju iz sada već davnih vremena.

 

 

Kako bi svoje likove, ali i nas, posmatrače trgla iz obamrlosti i otupelosti na sve sadržaje koji se putem njih decenijama serviraju u primamljivim, šljaštećim i lako svarljivim formama, ona ekrane ispunjava ikoničnom, frustrirajućom šarom koja označava prekid programa. Tanja im daje priliku da se odmaknu, da krenu dalje i promisle o sadašnjosti i budućnosti, ali oni i dalje ostaju uz svoje ekrane skrenutog pogleda, čekajući da se vrati program.

 

 

Izlažući svoja dela u Srbiji, Austriji, Italiji, Norveškoj
itd.Tanja je dokazala da njen likovni jezik komunicira sa svima i na
nepretenciozan način prenosi ozbiljne, univerzalne poruke.