Ovde će, kako predviđa PGR šinskih sistema I faza, biti izmešten Pogona GSP Beograd - autobuski pogon Novi Beograd i tramvajski depo Centrala iz Bloka 66 na Novom Beogradu.
U okviru samog kompleksa depoa biće planirane saobraćajne površine za dinamički i stacionarni (mirujući) saobraćaj za potreban broj tramvaja, autobusa, mini buseva i kombi vozila - okvirno 500 autobusa i 250 tramvaja.
Planiraće se površine za smeštaj vozila (tramvaja i autobusa), površine za redovno i vanredno održavanje i eksploataciju vozila, kao i prateći sadržaji za funkcionisanje istih u koje spadaju i administrativne prostorije, tehnički centar, centar za obuku vozača i dr.
Očekivani broj zaposlenih iznosi: 500 zaposlenih u administraciji, 815 zaposlenih u objektima održavanja i 1.380 vozača. Pretpostavka je da će administracija raditi u jednoj smeni, objekti za održavanje u dve smene, dok će vozači raditi u tri smene.
Za planirane sadržaje potrebno je obezbediti potreban broj parking mesta u okviru kompleksa depoa. Takođe, parkiranje službenih vozila rešavati na parking površinama u okviru kompleksa depoa, a u zavisnosti od potrebe i na drugim površinama javne namene u okviru granice Plana.
Pročitajte još
Produžetak Ulice Jurija Gagarina ukrštaće se sa državnim putem Novi Beograd - Surčin.
Planiraju se i saobraćajnice sekundarne mreže a to su ulice: Nova 1 i Nova 18, koje obezbeđuju pristup planiranom depou. Ulica Nova 18 nalaziće se u delu raskrsnice sa Ulicom Jurija Gagarina, a Ulica Nova 1 planira se kao drugi ulaz-izlaz iz autobuskog dela depoa.
Orijentacionim saobraćajnim rešenjem planirano je da drugi-rezervni ulaz-izlaz tramvaja bude u okviru planirane raskrsnice državnog puta i Ulice Jurija Gagarina. Takođe, predložena je i alternativa za drugi kolski ulaz-izlaz (umesto Nova 1) formiranjem nove raskrsnice na državnom putu na oko 600 m zapadno od planirane raskrsnice sa Ulicom Jurija Gagarina.
Duž ulice Jurija Gagarina u okviru granice plana, formirati obostrano drvorede u profilima saobraćajnice.
Prema planu detaljne regulacije, koji se nalazi na javnom uvidu, obuhvaćena je površina od oko 39 hektara.
Očekivani efekti planiranja su:
- izgradnja savremenog autobusko-tramvajskog depoa na periferiji grada sa svim elementima i činiocima zaštite životne sredine šireg područja;
- zaokruživanje prostorno-funkcionalne i oblikovne transformacije (ovog dela grada);
- transformacija predmetnog područja koju pokreće nova izgradnja saobraćajne mreže;
- opremanje predmetnog područja objektima komunalne i saobraćajne infrastrukture;
- racionalnije korišćenje prirodnih resursa i smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu primenom energetski efikasne izgradnje;
- povećanje broja radnih mesta.
Naručilac izrade plana je Služba glavnog urbaniste grada Beograda, nosilac izrade Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, a obrađivač Urbanistički zavod Beograda.