Овде ће, како предвиђа ПГР шинских система И фаза, бити измештен Погона ГСП Београд - аутобуски погон Нови Београд и трамвајски депо Централа из Блока 66 на Новом Београду.

У оквиру самог комплекса депоа биће планиране саобраћајне површине за динамички и стационарни (мирујући) саобраћај за потребан број трамваја, аутобуса, мини бусева и комби возила - оквирно 500 аутобуса и 250 трамваја.

Планираће се површине за смештај возила (трамваја и аутобуса), површине за редовно и ванредно одржавање и експлоатацију возила, као и пратећи садржаји за функционисање истих у које спадају и административне просторије, технички центар, центар за обуку возача и др.

Очекивани број запослених износи: 500 запослених у администрацији, 815 запослених у објектима одржавања и 1.380 возача. Претпоставка је да ће администрација радити у једној смени, објекти за одржавање у две смене, док ће возачи радити у три смене.

За планиране садржаје потребно је обезбедити потребан број паркинг места у оквиру комплекса депоа. Такође, паркирање службених возила решавати на паркинг површинама у оквиру комплекса депоа, а у зависности од потребе и на другим површинама јавне намене у оквиру границе Плана.

Продужетак Улице Јурија Гагарина укрштаће се са државним путем Нови Београд - Сурчин.

Планирају се и саобраћајнице секундарне мреже а то су улице: Нова 1 и Нова 18, које обезбеђују приступ планираном депоу. Улица Нова 18 налазиће се у делу раскрснице са Улицом Јурија Гагарина, а Улица Нова 1 планира се као други улаз-излаз из аутобуског дела депоа.

Оријентационим саобраћајним решењем планирано је да други-резервни улаз-излаз трамваја буде у оквиру планиране раскрснице државног пута и Улице Јурија Гагарина. Такође, предложена је и алтернатива за други колски улаз-излаз (уместо Нова 1) формирањем нове раскрснице на државном путу на око 600 м западно од планиране раскрснице са Улицом Јурија Гагарина.

Дуж улице Јурија Гагарина у оквиру границе плана, формирати обострано дрвореде у профилима саобраћајнице.

Према плану детаљне регулације, који се налази на јавном увиду, обухваћена је површина од око 39 хектара.

Очекивани ефекти планирања су:

- изградња савременог аутобуско-трамвајског депоа на периферији града са свим елементима и чиниоцима заштите животне средине ширег подручја;

- заокруживање просторно-функционалне и обликовне трансформације (овог дела града);
- трансформација предметног подручја коју покреће нова изградња саобраћајне мреже;
- опремање предметног подручја објектима комуналне и саобраћајне инфраструктуре;
- рационалније коришћење природних ресурса и смањење негативних утицаја на животну средину применом енергетски ефикасне изградње;
- повећање броја радних места.
Наручилац израде плана је Служба главног урбанисте града Београда, носилац израде Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, а обрађивач Урбанистички завод Београда.

БОНУС ВИДЕО: