Glumci, pevači, influenseri, sportisti i drugi javnosti poznati ljudi neće više smeti da reklamiraju kladionice i druge priređivače takozvanih posebnih igara na sreću.
Međutim, izuzetak će biti sportisti koji su aktivni i čije klubove sponzorišu kladionice i drugi priređivači ovih igara. Važno je napomenuti da su ove novine predviđene izmenama i dopunama Zakona o oglašavanju. Nacrt istog sada se nalazi u javnoj raspravi.
Zakon o igrama na sreću razlikuje klasične (loto, bigno, srećke, tombola…) od posebnih igara na sreću u koje spadaju razne kartaške igre (poker, blekdžek…). Takođe, postoje i igre na automatima, kao i klađenje na sportske i druge događaje.
Javne ličnosti više NEĆE SMETI DA REKLAMIRAJU KLADIONICE!
“Zabranjeno je oglašavanje posebnih igara na sreću učestvovanjem javnih ličnosti, kao što su muzičari, glumci, sportisti, političari, umetnici, influenseri. Ovo se odnosi i na učestvovanje svih drugih osoba koje imaju mogućnost da utiču na kupovne odluke drugih. Zbog svog stvarnog ili pretpostavljenog autoriteta, znanja ili položaja. Osim ako su ta lica aktivni sportisti sportskih klubova i sportskih društava koja sponzorišu priređivači igara na sreću koji se oglašavaju“, precizira se u nacrtu zakona.
Nacrt Zakona o izmenama i dopunama Zakona o oglašavanju, koji je trenutno u javnoj raspravi, zabranjuje da se klasične igre na sreću reklamiraju na otvorenim površinama. Izuzetak su mesta koja su udaljena najmanje 100 metara vazdušnom linijom od najbližeg kompleksa predškolske, školske, zdravstvene ili ustanove namenjene deci i maloletnicima”.
Pročitajte još
Ako govorimo o posebnim igrama na sreću, tu su zabrane strože.
Tako kladionice neće moći da se reklamiraju na otvorenim površinama. Radi se o autobusima, taksijima i svim drugim vozilima, kako spolja tako i iznutra. Ovo važi zua bilborde, plakate, displeje i svetleće reklame.
Koji je još IZUZETAK
Kada kladionice i ostali priređivači posebnih igara na sreću mogu da reklamiraju igre koje priređuju, odnose se na sportske terene i to za vreme sportskih događaja koje sponzorišu (ili u slučaju sponozorisanja igrača). Ovo predstavlja svojevrsni izuzetak.
Priređivači mogu da se reklamiraju na spoljnim površinama svojih poslovnih prostorija, ispred kojih mogu obavljati promotivne aktivnosti. Reklamne panoe i druga sredstva za oglašavanje mogu da postavljaju i na svojim službenim vozilima.
Predviđanja nacrta su i da je zabranjeno oglašavanje posebnih igara na sreću na svim televizijama. Kao i na televizijama koje program emituju na nacionalnim frekvencijama. Ovo, naravno, važi i za kablovske televizijske kanale, kao i lokalne, osim za vreme prenosa sportskih događaja.
“Kao i 30 minuta pre i posle prenosa sportskih događaja i to najviše 10 oglasnih poruka u trajanju od najduže 30 sekundi po jednog oglasnoj poruci”.
Zabranjeno je oglašavanje na radijima (osim za vreme prenosa sportskih događaja), u štampanim medijima (osim na sportskim stranicama), kao i u filmovima, spotovima, serijama, pozorišnim predstavama.
Šta je još PREDVIĐENO IZMENOM ZAKONA
Kladionice i ostali priređivači posebnih igara na sreću neće smeti da se oglašavaju ni u sadržajima elektronskih internet portala. Kao i na Google (Google Display Network), Google Search (pretraga), Youtube. Međutim, moći će to da čine na svojim internet sajtovima. Kao i na sportskim internet portalima (koji su u celini tematski namenjeni objavljivanju sportskih sadržaja). Takođe, ovo važi i na internet stranice sportskih klubova i udruženja koja sponzoriše konkretan priređivač. Zabrana ne važi za društvene mreže (Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok i dr.), što i dalje može biti opasno po omladinu.