Глумци, певачи, инфлуенсери, спортисти и други јавности познати људи неће више смети да рекламирају кладионице и друге приређиваче такозваних посебних игара на срећу.

Међутим, изузетак ће бити спортисти који су активни и чије клубове спонзоришу кладионице и други приређивачи ових игара. Важно је напоменути да су ове новине предвиђене изменама и допунама Закона о оглашавању. Нацрт истог сада се налази у јавној расправи.

Закон о играма на срећу разликује класичне (лото, бигно, срећке, томбола…) од посебних игара на срећу у које спадају разне карташке игре (покер, блекџек…). Такође, постоје и игре на аутоматима, као и клађење на спортске и друге догађаје.

Јавне личности више НЕЋЕ СМЕТИ ДА РЕКЛАМИРАЈУ КЛАДИОНИЦЕ!

“Забрањено је оглашавање посебних игара на срећу учествовањем јавних личности, као што су музичари, глумци, спортисти, политичари, уметници, инфлуенсери. Ово се односи и на учествовање свих других особа које имају могућност да утичу на куповне одлуке других. Због свог стварног или претпостављеног ауторитета, знања или положаја. Осим ако су та лица активни спортисти спортских клубова и спортских друштава која спонзоришу приређивачи игара на срећу који се оглашавају“, прецизира се у нацрту закона.

Нацрт Закона о изменама и допунама Закона о оглашавању, који је тренутно у јавној расправи, забрањује да се класичне игре на срећу рекламирају на отвореним површинама. Изузетак су места која су удаљена најмање 100 метара ваздушном линијом од најближег комплекса предшколске, школске, здравствене или установе намењене деци и малолетницима”.

Ако говоримо о посебним играма на срећу, ту су забране строже.

Тако кладионице неће моћи да се рекламирају на отвореним површинама. Ради се о аутобусима, таксијима и свим другим возилима, како споља тако и изнутра. Ово важи зуа билборде, плакате, дисплеје и светлеће рекламе.

Који је још ИЗУЗЕТАК

Када кладионице и остали приређивачи посебних игара на срећу могу да рекламирају игре које приређују, односе се на спортске терене и то за време спортских догађаја које спонзоришу (или у случају спонозорисања играча). Ово представља својеврсни изузетак.

Приређивачи могу да се рекламирају на спољним површинама својих пословних просторија, испред којих могу обављати промотивне активности. Рекламне паное и друга средства за оглашавање могу да постављају и на својим службеним возилима.

Предвиђања нацрта су и да је забрањено оглашавање посебних игара на срећу на свим телевизијама. Као и на телевизијама које програм емитују на националним фреквенцијама. Ово, наравно, важи и за кабловске телевизијске канале, као и локалне, осим за време преноса спортских догађаја.

 “Као и 30 минута пре и после преноса спортских догађаја и то највише 10 огласних порука у трајању од најдуже 30 секунди по једног огласној поруци”.

Забрањено је оглашавање на радијима (осим за време преноса спортских догађаја), у штампаним медијима (осим на спортским страницама), као и у филмовима, спотовима, серијама, позоришним представама.

Шта је још ПРЕДВИЂЕНО ИЗМЕНОМ ЗАКОНА

Кладионице и остали приређивачи посебних игара на срећу неће смети да се оглашавају ни у садржајима електронских интернет портала. Као и на Гоогле (Гоогле Дисплаy Нетwорк), Гоогле Сеарцх (претрага), Yоутубе. Међутим, моћи ће то да чине на својим интернет сајтовима. Као и на спортским интернет порталима (који су у целини тематски намењени објављивању спортских садржаја). Такође, ово важи и на интернет странице спортских клубова и удружења која спонзорише конкретан приређивач. Забрана не важи за друштвене мреже (Фацебоок, Тwиттер, Инстаграм, Тик Ток и др.), што и даље може бити опасно по омладину.

БОНУС ВИДЕО