Plaćanje unapred

Prodavci prevaranti objavljuju reklame za automobile koji izgledaju kao da su po povoljnoj ceni. Zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostavljanja automobila.

Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti. Kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.

Lažne veb-stranice prodavaca automobila

Prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobila na kojima prikazuju veoma primamljive ponude. Ove veb-stranice često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične veb-linkove. Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju takozvanog prodavca, često se od njih traži da unapred plate – i izgube svoj novac.

Kupci treba uvek pažljivo da provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je previše dobra da bi bila istinita, onda je to verovatno tako.

Foto: Profimedia

 

Maskiranje činjenice da je automobil uvezen

Ponekad prodavci izbegavaju da spomenu činjenicu o stranom poreklu automobila. Čak i kada je automobil uvezen pre 5 ili 8 godina, to je i dalje značajna informacija koja može biti ključna u donošenju odluka.

Relativno je jednostavno i jeftino uvesti automobil i stoga se mnogi automobili kupe u jednoj zemlji, a završe u drugoj. Međutim, tokom prekograničnih transakcija, kilometražom se može manipulisati i neka oštećenja se mogu prikriti.

Fejsbuk tržište

Oglasi lažnih auto delova za prodaju je veoma popularno na Fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene.  Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati.

Nažalost, Fejsbuk tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu.

Foto: Profimedia

 

Prevara sa vraćanjem kilometraže

Prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju. Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima.

Prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti – što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.

Skriveno oštećenje

Normalno je da vozila pretrpe oštećenja na svakih nekoliko godina. Međutim, nekada prodavci ne dele detalje o istoriji oštećenja automobila, a jedini način da se to sazna je pomoću provere istorije. 

Kupovina polovnog automobila sa ozbiljnim oštećenjem u prošlosti može da košta kupce mnogo više novca datog za popravke. Bez spominjanja činjenice da vozilo može da ima oštećenja u strukturi koja ugrožavaju bezbednost.

Foto: G. Šljivić

 

Lažni izveštaj o istoriji vozila

Neki prodavci prevaranti lažiraju izveštaje o istoriji vozila kako bi uverili kupce da automobil koji prodaju nema mane.

Ako se izvještaji o istoriji ne odštampaju i ne generišu na licu mesta, neki događaji se mogu izbrisati. Stoga kupci treba sami da generišu izveštaj o istoriji kako bi izbegli da budu prevareni.

BONUS VIDEO:

(ATV)